اعتراض مردم به فعالسازی اجباری جست و جوی امن گوگل

اعتراض مردم به فعالسازی اجباری جست و جوی امن گوگل

به گزارش گلونی این روزها کارزاری تحت عنوان اعتراض مردم به فعالسازی اجباری جست و جوی امن گوگل در حال برگزاری است.

سال‌هاست که حضور امکانی به نام اینترنت در زندگی تمام مردم جهان تنیده شده و البته متعاقبا وجود چنین بستری سبب گسترش علم، پیشرفت، آگاهی و راحتی بشر در زندگی‌اش شده است.

حال در کشور ما از روز ۲۲ تیر ماه ۱۴۰۱ قابلیت Safe Search یا همان جست و جوی امن گوگل که سرویسی ویژه کودکان زیر ۱۳ سال است، برای همه کاربران اینترنت فعالسازی شده و امکان غیر فعالسازی آن نیز از کاربران سلب شده است.

علاوه بر اینکه این اقدام نشان از توهین به مردم و نابالغ دانستن آن‌ها دارد، این مسئله حذف بسیاری از محتواهای علمی حوزه پزشکی، سلامت، روانشناسی و…، محتواهای آموزشی ویژه بزرگسالان، بسیاری از فیلم‌های سینمایی و اخبار بین‌المللی را سبب شده است و تعداد کثیری از کسب و کارها را به ورطه نابودی می‌کشاند زیرا بسیاری از خدمات و محصولات ارائه شده مختص بزرگسالان هستند.

متأسفانه همچنین با انجام این اقدام امکان دارد جهت حذف برخی وبسایت‌ها از فهرست نتایج، با گزارش آن‌ها تحت عنوان محتوای نامناسب برای کودک، مورد سوءاستفاده تجاری یا سیاسی قرار گیرند.

به همین منظور این درخواست در سایت کارزار خطاب به رییس مرکز ملی فضای مجازی و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ارائه شده است تا در اولین فرصت این تنظیمات را به حالت استاندارد برگرداندند. این کارزار تا ٢٨ آبان ١٤٠٤ ادامه دارد.

قابل ذکر است که سرچ گوگل برای بسیاری از کاربران محدود شده و با این دستکاری، کاربران با هر سن و سالی فقط به محتوایی در گوگل دسترسی دارند که یک کودک دسترسی دارد.

برای امضای این کارزار به این لینک مراجعه کنید.

فعال شدن safe search گوگل برای کاربران بزرگسال

برای مشاهده سایر کارزارها و حمایت از آنها روی این لینک کلیک کنید.

پایان پیام

نویسنده: ملیکا طاهری عطار

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 271655 ساعت خبر : 10:30 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=271655
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات