درخواست تصویب قوانین حمایت از حیوانات

درخواست تصویب قوانین حمایت از حیوانات

به گزارش گلونی این روزها کارزاری تحت عنوان درخواست تصویب قوانین حمایت از حیوانات در حال برگزاری است.

همانطور که بارها از طریق اخبار محتلف به سمع و بصر رسید در روزهای اخیر شاهد قربانی شدن بسیاری از حیوانات در معرض انقراض ایران به دلیل ناآگاهی برخی از مردم و عدم نظارت صحیح از سوی بعضی از مسئولان ذی‌ربط بوده‌ایم. از ماجرای پلنگ قائمشهر و ماده پلنگ دنا و خرس اردبیل و ماوی پلنگ ماده ارم گرفته تا کیجا ماده پلنگ همین باغ‌وحش که متأسفانه به تازگی تلف شد.

علاوه بر آن بر کسی پوشیده نیست که گونه‌های مختلف و کم‌تعداد حیات وحش ایران به دلیل تغییر اقلیم و خشکسالی‌های پی در پی در معرض خطر نابودی و انقراض قرار گرفته‌اند و این در حالی است که با توجه به مشکلات طبیعی یاد شده، یاری و جدیت بیش از پیش مسئولان حفاظت از محیط زیست و قانون‌گذار برای محافظت و احیا و نگهداری این گونه‌های ارزشمند احساس می‌شود.

به طور مثال وضع قوانین به واقع مؤثر و جرایم سنگین قضایی و حمایت از محیط‌بانان می‌تواند تا حد بسیار زیادی از شکارهای غیر مجاز و خرید و فروش و آزار حیوانات جلوگیری کند و همچنین به کارگیری افراد متخصص و کاردان می‌تواند در حفظ جان این حیوانات بسیار کمک‌کننده باشد.

این در خواست از جانب دوست‌داران حیوانات و حیات وحش ایران در سایت کارزار خطاب به رییس جمهور، رییس مجلس شورای اسلامی و رییس سازمان حفاظت از محیط زیست ارائه شده و تا ٢٩ اسفند ١٤٠١ ادامه دارد.

برای امضای این کارزار به این لینک مراجعه کنید.

برای مشاهده سایر کارزارها و حمایت از آن‌ها روی این لینک کلیک کنید.

پایان پیام

نویسنده: ملیکا طاهری عطار

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 270118 ساعت خبر : 11:16 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=270118
اشتراک در نظرات
اطلاع از
1 دیدگاه
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

بسیار متشکر م از خبرگزاری گلونی
این کارزار رو من نوشتم و مربوط به کانال بنده هست از شما بابت حمایت شما متشکرم ❤