واکسن یادآور کرونا چی بزنیم؟

واکسن یادآور کرونا چی بزنیم؟

به گزارش گلونی در روزهای گذشته، آمار مبتلایان ویروس کرونا افزایش یافته و تعداد مراجعان به مراکز بهداشتی و درمانی در کشور بالا رفته است.

طبق اطلاعات ایسنا، فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به افزایش مراجعات کرونایی به مراکز بهداشتی و درمانی تهران، نسبت به موج‌های جدید این بیماری هشدار داد و گفت: «تمامی افرادی که شش ماه از آخرین واکسن آن‌ها می‌گذرد نسبت به دریافت دز یادآور اقدام کنند.»

وی ادامه داد: «به صورت کلی اگر شش ماه از تلقیح آخرین واکسن گذشته باشد، از دز سوم یا چهارم واکسن به عنوان دز یادآور کرونا نام برده می‌شود و با توجه به امواج جدید بیماری، شهروندان به ویژه کادر بهداشت و درمان باید نسبت به دریافت آن اقدام کنند.»

در همین راستا ممکن است بسیاری از افراد برای انتخاب دوز چهارم یا واکسن یادآور کرونا دچار شک و تردید شوند و درباره آن سوالاتی داشته باشند.

طبق توضیحات دکتر حسین کرمانپور، تزریق دوز چهارم به منزله یادآوری کرونا برای بدن است و تفاوتی در نوع واکسن کرونا و تزریق آن نیست.

توضیحات دکتر کرمانپور را از طریق ویدیوی زیر ببینید:

نماشای گلونی را دنبال کنید

گفتنی است بنابر اعلام وزارت بهداشت، در شبانه روز گذشته ۲هزار و ۳۷۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند و متاسفانه ۱۰ نفر نیز به دلیل این بیماری جان خود را از دست دادند.

طبق اطلاعات ایسنا، از دیروز تا امروز ۱۹ تیرماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۳۷۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۲۹۶ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۲۴۹ هزار و ۹۷۶ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری، به ۱۴۱ هزار و ۴۳۹ نفر رسید.

درباره واکسن کرونا بیشتر بخوانید

پایان پیام

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 271200 ساعت خبر : 6:26 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=271200
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات