گلونی

فیلم علفزار؛ روایتی تلخ اما واقعی

فیلم علفزار؛ روایتی تلخ اما واقعی

فیلم علفزار؛ روایتی تلخ اما واقعی

فیلم علفزار؛ روایتی تلخ اما واقعی

به گزارش گلونی فیلم علف‌زار به نویسندگی و کارگردانی کاظم دانشی و تهیه‌کنندگی بهرام رادان است.

برخی از بازیگران این فیلم عبارتند از: پژمان جمشیدی، سارا بهرامی، ستاره پسیانی، ترلان پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ناصری، مائده طهماسبی، رویا جاویدنیا و با معرفی صدف اسپهبدی.

فیلم علف‌زار داستانی واقعی دارد که از چند پرونده قضایی گرفته شده است.

در واقع یک داستان اصلی دارد و چند داستان فرعی که در حاشیه فیلم به طور موازی جلو می‌رود.

تقریبا کل فیلم در محوطه دادسرا فیلمبرداری شده است و بازپرس نقش اصلی را دارد که درگیر پرونده‌های مختلف است.

فیلم علفزار

پژمان جمشیدی در نقش بازپرس متفاوت از نقش‌های دیگرش ظاهر شده است و نشان داد که علاوه بر نقش‌های طنز، نقش‌های جدی را هم می‌تواند به خوبی بازی کند. او برای بازی در فیلم علف‌زار نامزد بهترین بازیگر نقش اول مرد در چهلمین جشنواره فیلم فجر شد.

فیلم علف‌زار نقدهای متفاوتی را از منتقدان گرفته است، بعضی‌ها فیلم را جسورانه و بعضی‌ها فیلم را شعاری و حوصله سربر دیدند.

در واقع شاید داستان فیلم و دیالوگ‌ها، موضوع همیشگی آقازاده‌ها و کارهای پنهانی‌شان، شعاری باشد اما حقیقت جامعه امروز ما همین است، داستان‌هایی که از دل جامعه بیرون آمده است و عنوان کردن چنین موضوعاتی، آن هم به این صراحت، در یک فیلم جسورانه است و البته که برای مخاطبان هم جذابیت دارد.

فیلم از همان سکانس ابتدایی بیننده را غافل‌گیر می‌کند و با وجود اینکه تمام سکانس‌ها در دادسرا گرفته شده است اما حوصله را سر نمی‌برد و فیلم تا آخر برای دنبال کردن جذابیت لازم را دارد.

بازی بازیگران از نکات مثبت فیلم است که هرکدام در نقش خود به خوبی ظاهر شدند.

از دیگر نکات این فیلم حضورش در بخش سودای سیمرغ چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر است که در چندین رشته نامزد و در نهایت برنده ۴ جایزه بهترین صداگذاری، بهترین تدوین، بهترین نقش مکمل زن و بهترین فیلمنامه شد.

همچنین علف‌زار در جدول رده‌بندی منتقدان ماهنامه سینمایی فیلم که هر سال بعد از پایان جشنواره فیلم فجر برگزار می‌شود به عنوان بهترین فیلم برگزیده شد.

سایر معرفی‌های فیلم را در این لینک بخوانید.

پایان پیام

نویسنده: بیتا اشکانیان

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

خروج از نسخه موبایل