گلونی

فیلم گربه سیاه در همان ایده اولیه باقی می‌ماند

فیلم گربه سیاه در همان ایده اولیه باقی می‌ماند

فیلم گربه سیاه در همان ایده اولیه باقی می‌ماند

فیلم گربه سیاه در همان ایده اولیه باقی می‌ماند

شهرت و کسب درآمد از آن یکی از علایق و شاید اهدافی است که بسیاری از جوانان آن را دنبال کرده و دوست دارند آن را تجربه کنند. اما طی کردن مسیر رسیدن به آن نیز مهم است.

موضوعی که فیلم گربه سیاه سعی در نشان دادن آن به مخاطب دارد.

به گزارش گلونی فیلم گربه سیاه به کارگردانی کریم امینی روایتگر زندگی افرادی است که به شهرت رسیده‌اند، اما رفتار آنها با دیگران و مسیر رسیدن‌شان به این موقعیت متفاوت است.

کریم امینی با به تصویر کشیدن زندگی فردی مثل «بهرام رادان» که در اوج شهرت است و فرد دیگری مثل «وحید» که عطش شهرت دارد و تلاش می‌کند از هر راهی به شناخته شدن برسد، اینفلوئنسرهای اینستاگرام یا همان شاخ‌های فضای مجازی که کم‌کم در شبکه‌های اجتماعی مطرح می‌شوند را نقد می‌کند.

نویسنده فیلم، علی اصغری، نیز با اضافه کردن شخصیت‌هایی مثل «آرمان» و «رها» (که هر کدام دغدغه‌های خود را دارند) و خرده داستان‌های اجتماعی، این دو روایت را در کنار و یا به نوعی در تقابل یکدیگر قرار داده است.

اما این خرده داستان‌ها به گونه‌ای است ‌که تمام مسائل و مشکلات اجتماعی را یک‌جا به مخاطب ارائه داده و در بعضی قسمت‌ها خط اصلی داستان گم می‌شود.

از طرفی جمع شدن همه مسائل در یک فیلم، بدون آنکه یکی از آنها به طور کامل حل شود، مخاطب را خسته کرده و از تاثیرگذاری ایده اولیه می‌کاهد.

گفتنی است با اینکه «گربه سیاه» تلاش داشته تا روند رسیدن به شهرت بدون اخلاق و فرهنگ را نقد کند، اما در ادامه راه و با پیوستن ماجراهای متعدد در رساندن پیام خود، رفته رفته از مسیر اصلی دور شده و در همان ایده اولیه باقی می‌ماند.

این فیلم را در اکران آنلاین فیلیمو یا نماوا ببینید

سایر معرفی‌های فیلم را در این لینک بخوانید

پایان پیام

نویسنده: سارا ملاعباسی

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

خروج از نسخه موبایل