گلونی

نقشه جدید جهان کتابی است که شما را عوض می‌کند

نقشه جدید جهان کتابی است که شما را عوض می‌کند

نقشه جدید جهان کتابی است که شما را عوض می‌کند

نقشه جدید جهان کتابی است که شما را عوض می‌کند

به گزارش گلونی باعث خوشحالی که چنین کتابی این قدر زود به فارسی ترجمه می‌شود.

کتاب از آن کتاب‌هایی است که آگاهی ما را نسبت به جهان عوض می‌کند. با خواندن این کتاب و کتاب‌هایی شبیه این، یک اتفاق جالب در زندگی رخ می‌دهد.

بخش‌های خبری و تحلیل‌های اغلب رسانه‌ها، برایتان کمدی و توخالی می‌شوند. اگر این کتاب را بخوانید اخبار را کمتر تحمل می‌کنید چون خواهید دانست آن چه در بخش‌های گفته می‌شود چقدر چرت است.

مثلا در همین زمستان پیش‌رو چه اتفاقی در اروپا خواهد افتاد؟ اروپا گاز مورد نیاز را چگونه تامین خواهد کرد و آینده اروپا و گاز به کدام سمت می‌رود؟

روسیه اگر به اروپا گاز صادر نکند، گاز را به کجا می‌فرستد و نقش گاز مایع در این مناسبات چیست.

این کتاب آینده ما را می‌کاود و تلاش می‌کند نشان بدهد که جهان در سال‌های آینده، دست‌کم تا ۲۰۵۰ به کدام سمت می‌رود. استفاده از انرژی چگونه خواهد بود؟

جنگ میان ملت‌ها چگونه رخ خواهد داد؟ بنیادگرایی در خاورمیانه چه وضعیتی خواهد داشت و رشد ملی‌‌‌گرایی چه تاثیری بر مناسبات سیاسی می‌گذارد.

متاسفم که این را هم بگویم که ما به عنوان خواننده ایرانی‌ با خواندن بخش‌هایی از کتاب دائم از خود خواهیم پرسید که نقش ما در جهان چه خواهد بود و آیا برنامه‌‌ای برای یک جهش اقتصادی مثل گرجستان، چین، کره جنوبی، قطر و… خواهیم داشت؟

این کتاب به روشنی نشان می‌دهد که بسیاری از کشورهای جهان از مراحلی کاملا عبور کرده‌اند که ما هنوز در آغاز آن مراحلیم.

مثلا صنعت خودروسازی در جهان به سمت خودروهای برقی و خودران رفته است و ما دهه‌‌هاست که مونتاژ کرده‌ایم. آن هم به بدترین نحوه ممکن.

ینده البته برای ما و دیگر کشورهای جهان پر از فرصت‌هاست و آن کشوری برنده است که قدر فرصت‌هایش را بداند و به قول نویسنده کتاب «راه باریک آزادی» وارد دالان شود.

می‌توانید کتاب نقشه جدید جهان را از این لینک به صورت فیزیکی تهیه کنید.

معرفی سایر کتاب‌ها را اینجا بخوانید

پایان پیام

نویسنده: رضا ساکی

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

خروج از نسخه موبایل