درخواست اعمال جریمه برای ریختن زباله در معابر عمومی و طبیعت

درخواست اعمال جریمه برای ریختن زباله در معابر عمومی و طبیعت

به گزارش گلونی این روزها کارزاری مبنی بر «درخواست اعمال جریمه برای ریختن زباله در معابر عمومی و طبیعت» در حال برگزاری است.

در متن این کارزار که خطاب به رئیس فراکسیون محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی نوشته شده، آمده است:

«همانطور که مستحضرید ریختن زباله در کشورهای توسعه یافته آسیایی و اروپایی جریمه‌های بسیار سنگینی در بر داشته که همین امر باعث شده تا محیط زیبا و تمیز و طبیعتی پاک داشته باشند، اما در کشور عظیم ما به‌خصوص در سال‌های اخیر به‌دلیل عدم فرهنگ‌سازی مناسب و عدم اعمال قوانین سختگیرانه برای ریختن زباله در محیط‌های شهری و روستایی، متأسفانه چهره شهر تهران به‌صورت خاص و سایر شهرهای ایران به‌دلیل وجود زباله و پسماند در جای‌جای معابر شهر بسیار زشت و غیرقابل‌تحمل شده است.

از آنجا که بدون فرهنگ‌سازی مناسب و به‌طور موازی اعمال جریمه‌های سنگین و قابل توجه برای شهروندان، رفته‌رفته محیط شهری و روستایی ما به تلی از زباله‌های افراد بی‌خرد و عاری از فرهنگ تبدیل خواهد شد که خود باعث تحمیل هزینه‌های هنگفت به سازمان‌های شهرداری و محیط زیست و همینطور شیوع بیماری‌های ناشی از آلودگی زباله‌ها و متعاقباً تحمیل هزینه درمانی به شهروندان و وزرات بهداشت و درمان کشور خواهد شد.

لذا ما، امضاکنندگان این کارزار، خواستار تصویب قانون مبارزه با ریختن زباله در خارج از منزل، معابر عمومی، طبیعت و هر نقطه شهری و ‌روستایی هستیم.

خواهشمند است طبق صلاحدید آن سازمان محترم دستور رسیدگی به این اهم صادر فرموده و در صورت امکان درخواست وضع قوانین متناسب با این موضوع گردد.»

برای امضای این کارزار به این لینک مراجعه کنید.

برای مشاهده سایر کارزارها و حمایت از آنها روی این لینک کلیک کنید.

پایان پیام

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 271970 ساعت خبر : 10:31 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=271970
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات