گلونی

رهاسازی آبچلیک در زیستگاه های طبیعی ورامین

رهاسازی آبچلیک در زیستگاه های طبیعی ورامین

رهاسازی آبچلیک در زیستگاه های طبیعی ورامین

رهاسازی آبچلیک در زیستگاه های طبیعی ورامین

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ورامین از رهاسازی یک بهله آبچلیک در زیستگاه‌های طبیعی و همچنین دستگیری شکارچیان غیر مجاز در حوزه استحفاظی این شهرستان خبر داد.

به گزارش گلونی به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، محمد فریدی در تشریح این خبر گفت: «روز گذشته یکی از شهروندان ورامینی با مراجعه به این اداره، یک بهله آبچلیک را به ماموران یگان حفاظت تحویل داد.»

وی افزود: «این پرنده پس از تیمار و اطمینان از وضعیت سلامتی در زیستگاه طبیعی شهرستان رهاسازی شد.»

فریدی ادامه داد: «همچنین ماموران یگان حفاظت این اداره حین گشت و پایش حوزه استحفاظی شهرستان ورامین، متوجه حضور دو گروه شکارچی در این منطقه شده و بلافاصله اقدام به دستگیری متخلفان کردند.»

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ورامین با بیان اینکه از متخلفان دو قبضه اسلحه کالیبر 12 و یک اسلحه پی سی پی و تعدادی فشنگ و 10 قطعه کبوتر وحشی کشف و ضبط شد افزود: «شکارچیان غیر مجاز پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع شد.»

آبچلیک

گفتنی است آبچلیک‌ها پرندگانی هستند آبچر که نسبتاً اجتماعی هستند و بعضی از آن‌ها گله‌های بزرگ تشکیل می‌دهند. نر و ماده آن‌ها هم‌شکل است.

این پرندگان به تیره آبچلیکان (Scolopacidae) تعلق دارند که تیره‌ای از راسته سلیم‌سانان با جثه کوچک یا متوسط و پاهای کوتاه یا بلند است.

آبچلیک پرنده‌ای با پاهای به نسبت بلند یا خیلی بلند، بال‌های دراز که به طور معمول نوک‌تیز و زاویه‌دار است و منقار دراز و باریک که ممکن است راست یا خمیده باشد. پر و بال آن‌ها اغلب در تابستان و زمستان متفاوت است نوار بالی و طرح دمگاه و دم در تشخیص آن‌ها اهمیت زیادی دارد.

یک بهله لیل در بوجاق استان گیلان رهاسازی شد

پایان پیام

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

خروج از نسخه موبایل