گلونی

ساعت بازدید و ورود به کاخ گلستان در روز اربعین تغییر کرد

ساعت بازدید و ورود به کاخ گلستان در روز اربعین تغییر کرد

ساعت بازدید و ورود به کاخ گلستان در روز اربعین تغییر کرد

ساعت بازدید و ورود به کاخ گلستان در روز اربعین تغییر کرد

مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان در روز اربعین از ورودی «باب عالی» پذیرای گردشگران است. همچنین تالار اصلی کاخ گلستان به همراه موزه حوضخانه این مجموعه جهانی نیز از ساعت ۱۲ به بعد پذیرایی بازدیدکنندگان است.

به گزارش گلونی به نقل از میراث آریا به‌نقل از روابط‌عمومی مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان، به مناسبت روز اربعین مصادف با روز شنبه ۲۶ شهریور در راستای همراهی این مجموعه جهانی با برنامه‌های مذهبی مسجد ارگ، بازدیدکندگان و گردشگران می‌توانند از «باب عالی» از سمت خیابان ناصرخسرو وارد کاخ گلستان شوند.

بر این اساس بازدیدکنندگان و گردشگران مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان، برای تسهیل در ورود و خروج به این مجموعه جهانی به جای استفاده از ورودی «میدان ارگ» از سمت خیابان ناصرخسرو و «باب عالی» تردد کنند.

محدودیت تردد از ورودی باب عالی برای روز اربعین شنبه ۲۶ شهریور است و از روز ۲۷ شهریور تردد به مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از دو ورودی میدان ارگ و باب عالی امکان‌پذیر خواهد بود.

همچنین تالار اصلی کاخ شامل (تالار سلام، تالار عاج، تالار آئینه، تالار ظروف و تالار برلیان) به همراه موزه حوضخانه به دلیل اقدامات فنی برق تا ساعت ۱۲ ظهر خدمات بازدید ندارد و پس از ساعت ۱۲ این تالارها قابل بازدید است.

بازگشایی ورودی باب عالی کاخ گلستان (سردر شمس‌العماره) در اردیبهشت ۱۴۰۰ همزمان با روز جهانی موزه و آغاز هفته میراث‌فرهنگی انجام شد.

عمارت باب عالی بنایی است در کنج جنوب شرقی محوطه کاخ گلستان که مجموعه را با خیابان ناصرخسرو مرتبط می‌سازد. وجود ارسی‌های متعدد و فاخر در فضاهای مختلف عمارت باب عالی از جمله ویژگی‌های برجسته آن است.

با موزه های تهران آشنا شوید

پایان پیام

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

خروج از نسخه موبایل