درخواست احداث راه آهن بروجرد توره

درخواست احداث راه آهن بروجرد توره

به گزارش گلونی کارزاری تحت عنوان «درخواست احداث راه آهن بروجرد-توره» در حال برگزاری است.

در متن این کارزار که خطاب به وزیر راه و شهرسازی نوشته شده، آمده است:

احتراماً به استحضار می‌رساند راه‌آهن اهواز-اندیمشک-خرم‌آباد-تهران بعد از نزدیک شدن به شهرستان بزرگ بروجرد به جای اینکه در مسیر مستقیم خود و با طی حدود ۴۰ کیلومتر به راه‌آهن توره و سپس به سمت تهران امتداد یابد، متأسفانه به سمت دورود و ریل قبلی اهواز-تهران منحرف می‌شود و همین مسیر ۴۰ کیلومتری را ۲۰۰ کیلومتر دور می‌زند تا باز به نزدیکی توره برسد و به سمت تهران امتداد یابد.

این اتفاق نه تنها باعث حذف بروجرد از مسیر ریلی اهواز-تهران یا خط شمال-جنوب شده، بلکه باعث افزایش بیش از صد کیلومتری مسیر تهران-اهواز می‌شود که می‌توان گفت تمامی شهرها در طول مسیر از تهران تا اهواز از این قضیه متضرر خواهند شد و از لحاظ لجستیکی به ضرر میهن عزیزمان است.

به زبان ساده‌تر، اگر قطاری از سمت اهواز بخواهد به سمت تهران حرکت کند، بعد از رسیدن به حوالی بروجرد باید یا از طریق ملایر یا از طریق دورود مسیر ۴۰ کیلومتری بروجرد-توره را ۲۰۰ کیلومتر دور بزند و بروجرد نیز از مسیر حذف می‌شود.

متأسفانه به جای راه‌آهن اهواز-اندیمشک-خرم‌آباد-بروجرد، نزدیکی بروجرد به سمت درود دور زدند و در نتیجه اسم راه‌آهن شد دورود-خرم‌آباد؛ یعنی حذف بروجرد حتی در کلمه.

ما، امضاکنندگان این کارزار، خواستار طراحی و ساخت راه‌آهن بروجرد-توره برای جلوگیری از حذف بروجرد از مسیر ریلی تهران-اهواز و همچنین کوتاه‌تر شدن مسیر ریلی اهواز-تهران هستیم.

لازم به ذکر است راه‌آهن دورود-بروجرد-ملایر قسمتی از مسیر ریلی شرق به غرب کشور است و هیچگونه ربطی به حذف بروجرد از مسیر ریلی اهواز-تهران ندارد.

برای امضای این کارزار به این لینک مراجعه کنید.

برای مشاهده سایر کارزارها و حمایت از آنها روی این لینک کلیک کنید.

پایان پیام

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 273382 ساعت خبر : 9:42 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=273382
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات