فیلم سینمایی برف؛ خانه‌ای در شرف ویرانی

فیلم سینمایی برف؛ خانه‌ای در شرف ویرانی

توجه کنید که احتمال لو رفتن داستان وجود دارد

به گزارش گلونی همه چیز باهم بهم می‌ریزد و آشفتگی، ناخوانده مهمانِ خانه و اهالی آن می‌شود.

«برف» فیلمی به کارگردانی مهدی رحمانی و نویسندگی حسین مهکام و مهدی رحمانی محصول سال ۱۳۹۲ است که در سی و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر نیز، نامزد بهترین فیلمنامه و بهترین تدوین شده است.

مهدی رحمانی‌زاده ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ اصفهان، تهیه‌کننده ،کارگردان و فیلمنامه‌نویس ایرانی است که پس از فیلم‌های «دیگری» و «پنهان»، فیلم سینمایی «برف» سومین اثر در کارنامه هنری اوست که در سینماهای ایران اکران عمومی‌ شده ‌است.

در این فیلم رویا تیموریان‌، افشین هاشمی، محمدرضا غفاری، آناهیتا افشار، مینا ساداتی و… به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم سینمایی برف روایت یک روز از زندگی ساکنین خانه‌ای ویلایی است که تماما در لوکیشنی ثابت رقم خورده و در مدت زمانی اندک، بازگو کننده حوادث و اتفاقات بی‌شمار، برای تک‌تک کاراکترهای این اثر است.

ماجرای فیلم برف، با بازگشت امید از سربازی به خانه پدری شروع شده و قصه کم‌کم با روشن شدن ابعاد و زوایای پنهان آن برای این شخصیت که مدت زمان زیادی از خانواده دور بوده و همچنین مخاطب ناآگاه‌، به پیش می‌رود.

موقعیت تنش‌زای اصلی فیلم که باعث سرعت بخشیدن به حوادث و ایجاد بحران اساسی برای اهالی خانه می‌شود، مسئله قرار خواستگاری برای تک دختر این خانواده است که همین موضوع و داشتن ضرب‌الاجل برای ‌آن (بعد از ظهر همان روز) بر روی تمام کنش‌ و انتخاب شخصیت‌ها اثر می‌گذارد.

نوع روایت فیلم از نظر اصول فیلمنامه‌نویسی درست بوده و بدین شکل است که، اطلاعات به صورت قطره‌چکانی و به مرور به داستان تزریق می‌شود که رعایت همین نکته، باعث حفظ توجه بیننده به فیلم و عدم گیج شدن او شده است.

نکته قابل توجه دیگر در فیلم برف،‌ ورود تدریجی شخصیت‌های تازه به قصه است که هرکدام با خود داستانی فرعی اما مرتبط با داستان اصلی به دنبال دارند که قسمتی از گره‌های اصلی را باز کرده و در عین حال فیلم را از یکنواختی بصری و محتوایی دور می‌کند.

در میان تمام نکات مثبت فیلمنامه اما، پایان‌بندی آن تا حدی ناواضح بوده و مخاطب را پس از دنبال کردن تمام رویدادهای قصه با سوالاتی پیرامون سرنوشت نهایی هریک از شخصیت‌ها رها می‌کند.

این فیلم را می‌توانید از فیلیمو تماشا یا از این لینک دانلود کنید.

نقد سایر فیلم‌های داخلی و خارجی را در این لینک بخوانید.

پایان پیام

نویسنده: هانیه شریعتی

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 274341 ساعت خبر : 11:23 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=274341
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات