فیلم سینمایی بیگانه‌؛ وقتی مهمانی ناخوانده از راه می‌رسد

فیلم سینمایی بیگانه‌؛ مهمانی ناخوانده از راه می‌رسد

توجه کنید که احتمال لو رفتن داستان وجود دارد

به گزارش گلونی حضور بیگانه‌ای در حریم خانه، همه چیز را بهم می‌ریزد. دنیای فیلم‌هایی که با اقتباس از آثار غیرایرانی ساخته می‌شوند همیشه متفاوت با فضا و دنیای آثار صرفا ایرانی بوده و هست.

اقتباس اگرچه به صورت آزاد از اثری صورت گیرد، در کُنه و باطن خود جوهره‌ای از دنیای نازیسته برای تماشاگر به همراه دارد که همین ناشناختگی حسی عجیب اما دل‌انگیز برای مخاطب ایرانی رقم می‌زند، حتا اگر منشأ آن مجهول بوده و اصلا به چشم نیاید.

«بیگانه» فیلمی به کارگردانی و نویسندگی بهرام توکلی و تهیه‌کنندگی سعید ملکان محصول سال ۱۳۹۲، اثری با کیفیت و موفق است که با اقتباس به نمایشنامه اتوبوسی به نام هوس، ساخته شده است.

اتوبوسی به نام هوس (A Streetcar Named Desire)  نمایشنامه‌ای از تنسی ویلیامز، تهیه‌کنندگی ایرنه سلزنیک و بازیمارلون براندو  به سال ۱۹۴۸ است که از روی آن چندین فیلم سینمایی و تلویزیونی ساخته شده است. مشهورترین آن فیلمی به همین نام به کارگردانی الیا کازان است.

فیلم سینمایی بیگانه‌ اثر بهرام توکلی، داستان زندگیِ زوجی جوان است که با ورود خواهرِ زن به خانه‌شان، که از قضا روان سالمی نیز ندارد، همه چیز بهم ریخته و روابط زوج نیز تحت تأثیر این حضورِ ثالث دگرگون می‌شود.

فیلم سینمایی بیگانه اگرچه یک دهه از سال تولید خود فاصله گرفته است اما، پرمایگی محتوا و فیلمنامه از دلایل پررنگی است که مخاطب یک دهه بعد را حتی، راضی از تماشا و صرف وقت نگاه میدارد.

نسرین، کاراکتر اصلی فیلم سینمایی بیگانه، شخصیتی مریض حال است که با نمودهای بیرونی درست (افعال و گفتار) که در واقع نتیجه شخصیت‌پردازی حرفه‌ای این کاراکتر بوده و در ادامه انتخاب هوشمندانه پانته‌آ بهرام برای ایفای این نقش، از جمله مواردی است که کار را از سطح جدا کرده و به عمق مضامین روانکاوانه پیش می‌برد.

این فیلم را می‌توانید از فیلیمو تماشا کنید.

نقد سایر فیلم‌های داخلی و خارجی را در این لینک بخوانید.

پایان پیام

نویسنده: هانیه شریعتی

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 274485 ساعت خبر : 10:00 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=274485
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات