محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد همچنان به دنبال پلنگ دنا

محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد همچنان به دنبال پلنگ دنا

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: «اقدامات لازم در ۳ مسیر صورت گرفته یک بار خارج از محدوده باغات دیده شده است. اکیپ تخصصی و تیم دامپزشک همچنان در منطقه حضور دارند.»

به گزارش گلونی به نقل از اداره روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در نهم شهریورماه از تلاش کارشناسان، محیط بانان و تیم پزشک برای پیدا کردن پلنگ دنا خبر داد.

اسلام جاودان خرد گفت: «پس از مشاهده فیلمی از حضور شبانه یک قلاده پلنگ در محدوده باغ‌های شهر سی سخت در پنجمین روز از شهریورماه جاری، محیط بانان از صبح همان روز، گشت‌های کنترلی خود را آن محدوده افزایش داده‌اند.»

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تصریح کرد: «کارشناسان حیات وحش محیط زیست استان به همراه تیم دامپزشک از صبح همان روز تا کنون در باغ‌های سی سخت مستقر شده و به دنبال پلنگ هستند.»

وی گفت: «با اقداماتی که صورت گرفته است، پلنگ دو روز قبل خارج از محدوده باغات و در مناطق حفاظت شده یک بار دیده شده است. این احتمال وجود دارد که پلنگ شبانه وارد محدوده باغ‌های انگور می‌شود و روز از آن محدوده خارج می‌شود و به مناطق می‌رود.»

جاودان خرد تصریح کرد: «اقدامات لازم در ۳ مسیر متفاوت صورت گرفته ،اکیپ تخصصی و تیم دامپزشک همچنان در منطقه مستقر هستند. امیدواریم بتوانیم اقدامات لازم در خصوص بیهوش کردن پلنگ و درمان آن را انجام دهیم.»

وی گفت: «سامانه اطلاع رسانی ۱۵۴۰ آماده دریافت گزارش‌های زیست محیطی مردمی است.»

یک قلاده پلنگ در سی سخت مشاهده شد

پایان پیام

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 273701 ساعت خبر : 11:50 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=273701
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات