درخواست توقف فعالیت معادن رودبار

درخواست توقف فعالیت معادن رودبار

به گزارش گلونی کارزاری تحت عنوان «مطالبه جلوگیری از کوه‌خواری و معادن بی‌شمار و مخرب اکوسیستم در شهرستان رودبار گیلان» در حال برگزاری است.

در متن این کارزار که خطاب به رئیس جمهور و رئیس فراکسیون محیط‌زیست مجلس جمهوری اسلامی نوشته شده، آمده است:

«کوه‌خواری و احداث معادن متعدد در شهرستان رودبار گیلان باعث تخریب محیط‌زیست و اکوسیستم منطقه شده است.

آسیب‌های تخریب منطقه کوهستانی شهرستان رودبار تنها مربوط به اهالی و ساکنین این منطقه نخواهد بود، این کوه‌ها سرمایه ملی هستند و متعلق به تمام مردم ایران و هر آسیبی که به محیط زیست این منطقه وارد شود هزینه‌اش برای کل کشور و مردم ایران خواهد بود.

استحضار دارید که در سال‌های اخیر کشور وارد بحران‌های محیط‌زیستی گسترده شده و ضروری است که از منابع طبیعی موجود به بهترین شکل حفاظت شود؛ اما متأسفانه هر روز شاهد تخریب کوه‌های رودبار و احداث معادن متعدد هستیم که هیچ عایدی از لحاظ مالی برای شهرستان ندارد.

برداشت‌های بی‌رویه در اقصی نقاط گیلان از دریا و رودخانه گرفته تا کوه و جنگل، زیستگاه مردم بومی را تخریب کرده است که آسیب‌های بلند مدت آن یه مراتب بیشتر است.

برداشت از این کوه‌ها علاوه بر اینکه اکوسیستم منطقه را بر هم زده باعث زشت شدن چهره شهرستان و همینطور اتوبان قزوین رشت که یکی از معدود جاده‌های زیبا و سرسبز کشور است می‌شود.

گیلان به سرسبزی و طرواتش است که زیباست. شهرستان رودبار دروازه گیلان و بزرگ‌ترین شهرستان گیلان بوده و بخش زیادی از جنگل‌های هیرکانی را در خود جای داده است.

شهرستان رودبار این قابلیت را دارد که با کشت دستی درختان بومی منطقه به وسعت بافت جنگلی استان و کشور اضافه کند.

هر تکه از این شهرستان از لحاظ آب و هوا و تنوع جغرافیایی و اقلیمی منحصر به فرد است. برداشت از کوه‌هایی که میلیون‌ها سال طول کشیده تا هر وجبش به وجود بیاید قابل جبران نیست.

ما امضاکنندگان این کارزار، ضمن تشکر از مسئولین محترم تقاضا داریم در اسرع وقت دستورات لازم را جهت توقف کوه‌خواری معادن‌ مخرب و بی‌شمار رودبار و عدم صدور پروانه در سایر مناطق شهرستان را صادر فرمایید.»

برای امضای این کارزار به این لینک مراجعه کنید.

برای مشاهده سایر کارزارها و حمایت از آنها روی این لینک کلیک کنید.

پایان پیام

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 273302 ساعت خبر : 7:00 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=273302
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات