گلونی

کاترین کمالی از سفر به شمال می‌گوید

کاترین کمالی از سفر به شمال می‌گوید

کاترین کمالی از سفر به شمال می‌گوید

کاترین کمالی از سفر به شمال می‌گوید

فرقی نمی‌کند به کدام شهر شمال کشور سفر کنیم، به هر حال بعد از بازگشت از این سفر جذاب روحیه بهتری داریم و خاطرات خوشایندی در ذهن خود ثبت کردیم. البته ممکن است شما هم هر از گاهی به شمال کشور سفر کنید و بدون دیدن بسیاری از جاذبه‌های توریستی و گردشگری آن، به شهر خود بازگردید. به شما پیشنهاد می‌کنم که این بار کمی بیشتر در نواحی شمالی کشور بمانید تا صحنه‌های منحصر به فرد و خاص این خطه را ببینید. در این صورت برای سفر بعدی با برنامه‌ریزی بهتری به شمال کشور خواهید رفت.

شاید خیلی از ما به اجاره ویلا در رشت، رامسر، تن کابن و … بسنده کنیم و از گذراندن اوقات خوش در کنار دریا و ساحل لذت کافی ببریم اما کنکاش در دل این طبیعت بکر حال دیگری دارد.

در عین حال جالب است بدانید که برخی بلاگرهای توریست برنامه خودشان را برای مدت طولانی سفر به شمال کشور قرار دادند. ازجمله این افراد می‌توان به کاترین کمالی اشاره کرد که نواحی شمالی کشور را به شکل بهتری به ما معرفی می‌کند. بنابراین اگر شما هم دوست دارید شهرهای شمالی را زیباتر بشناسید، در ادامه این مقاله همراه من بمانید تا سفرهای کاترین کمالی به نواحی دیدنی این منطقه را بررسی کنیم.

کاترین کمالی  و گردشگری در شمال ایران

کاترین به‌عنوان یکی از بلاگرهای گردشگر ایرانی شناخته می‌شود که در حال حاضر حدود 5 سال روی شهرهای شمالی کور تمرکز کرده و قصد دارد تمام نقاط دیدنی و تاریخی این مناطق را ببیند. همچنین با ثبت جاذبه‌های طبیعی و زیبایی‌های این منطقه، ما را با نواحی گردشگری ایران آشنا کند.

جالب است بدانید که کاترین به‌طور همزمان کوهنورد و طبیعت گرد است و با ثبت تصاویری از جلوه‌های طبیعی و بکر ایرانی، جذابیت‌های ایران را ترسیم می‌کند. در عین حال او در تمام سفرهای خود به شمال کشور بیش از 100 جاذبه گردشگری معرفی می‌کند. روستاهای دورافتاده‌ای که مناظر بکر و دست‌نخورده‌ای از آبشارها، دریاچه‌ها، خانه‌های قدیمی و هزاران منظره چشم‌نواز دیگر دارند تا شمال ایران کلکسیونی ارزشمند از جذابیت‌های بی‌نظیر طبیعی باشد.

به عبارت دیگر کاترین در این سفرها شمال را طوری معرفی می‌کند که ما هم در هنگام سفر به استان‌های شمالی دنبال یک زندگی بسیار مدرن و دیجیتال نباشیم. حالا زمان آن رسیده که کمی از هیاهوی شهرهای شلوغ بیرون بیاییم و در روستاهای دورافتاده ساکن شویم. به‌طور مثال اجاره کلبه در اولسبلانگاه انتخاب خوبی است تا شب را با نور ماه، گرمای آتش و سکوت طبیعت به پایان برسانیم.

در عین حال کاترین عاشق عکاسی است و هر لحظه تصاویری منحصر به فرد از کوه‌ها، طبیعت و مناظر متفاوت استان‌های شمالی به تصویر می‌کشد. او هدف خود را از این کار معرفی نقاط خاص و دست‌نخورده‌ ایران بیان کرده تا بیشتر و بهتر از چیزی که تصور می‌کنیم، شمال کشور را بشناسیم. بیایید در برخی سفرها با کاترین همراه شویم.

کاترین کمالی و سفر به آبشار سوادکوه مازندران

کاترین کمالی

 آبشار سوادکوه مازندران عمری بسیار طولانی دارد و هر روز که به عمر این آبشار اضافه شده، زیبایی بیشتری به آن افزوده شده است. کاترین کمالی هم درباره این آبشار زیبا و منحصر به فرد اعتقاد دارد که یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی منطقه جنگل لفور مازندران است. حتی این جاذبه طبیعی به عروس آبشارهای سوادکوه هم شهرت پیدا کرده تا با خیال راحت چمدان‌ها را برای دیدن این زیبای جذاب ببندید.

آبشار آهکی اسکلیم

این آبشار زیباهم در سوادکوه قرار دارد و با ارتفاعی حدود 32 متر  و به شکل پلکانی دیده می‌شود. جاذبه و زیبایی بیشتری که در این آبشار وجود دارد، جنس آهکی آن است که باعث شده دوچندان خاص و منحصر به فرد شود. این آبشار از یک تپه جنگلی در مسیر یک کیلومتری خود سرچشمه گرفته و تا رسیدن به رودخانه اصلی اسکیلم‌ رود حوضچه‌های زیبایی را ایجاد کرده است. کاترین کمالی به تمام گردشگران  و کسانی که به دیدن این آبشار می‌آیند توصیه می‌کند برای جلوگیری از آسیب به حوضچه‌های آهکی آبشار با کفش و جوراب وارد آن نشوند. فراموش نکنید که این حوضچه‌ها طی سال‌های طولانی به این شکل درآمده و نباید با رفتار اشتباه ما زیبایی چندین ساله خود را از دست بدهد.

آبشار لاتون گیلان

کاترین کمالی به‌عنوان یک بلاگر گردشگر برای دیدن آبشارهای زیادی سفر کرده و حالا با سفر به گیلان، یکی ا بلندترین آبشارهای ایران را معرفی می‌کند. آبشاری با دیدن آن از نزدیک هیجان‌زده خواهید شد که می‌توانید مجموعه‌ای از زیبایی طبیعت و طراوت شمال ایران را باهم مشاهده کنید.

کاترین درباره این آبشار می‌گوید که لاتون با ارتفاع زیاد خود حدود 105 متر است در دسته بلندترین آبشارها قرار دارد. همچنین برای دیدن این جاذبه منحصر به فرد ابتدا باید به شهر لوندویل در مسیر جاده تالش به آستارا بروید. بعد از آن از راه فرعی جنوبی به روستای کوته کومه بروید. حالا باید 6 کیلومتر در جاده خاکی پیاده‌روی کنید تا یکی از بکرترین و زیباترین جاذبه‌های ایران را مشاهده کنید.

سفری به اولسبلنگاه بروید

اولسبلنگاه

 اگر شما هم مانند کاترین در دسته کسانی هستید که به روستاهای ییلاقی علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنم خودتان را به روستای اولسبلانگاه برسانید. روستایی با خانه‌های چوبی که نام آن ا دو بخش دو بخش اولَس و بِلَنگاه گرفته است. اولس یعنی درخت مَمرَز و بلنگاه به معنی جای بلند است. به همین دلیل معنای کلمه اولسبلانگاه یعنی جایگاه رویش درخت ممرز.

در این روستای زیبا و آرام خبری از برق و زندگی مدرن نیست. بنابراین بهتر است با اینترنت خداحافظی کنید و بعد از اجاره کلبه در اولسبلانگاه گوشی هوشمند خود را فقط برای ثبت تصاویر بکر و بسیار زیبا ببرید. اینجا آرامش، زیبایی، زندگی بکر و طبیعتی شبیه به طبیعت کوه‌های آلپ، حرف اول را میزند.

پایان پیام

آگهی در گلونی

خروج از نسخه موبایل