گلونی

راهنمای مبتدیان برای چاپ ژیکلی giclee

راهنمای مبتدیان برای چاپ ژیکلی giclee

راهنمای مبتدیان برای چاپ ژیکلی giclee

راهنمای مبتدیان برای چاپ ژیکلی giclee

چاپ گیکلی یا giclee روشی محبوب در میان هنرمندان و گالری‌ها برای تولید چیزی است که درست شبیه یک اثر هنری گران قیمت است، اما هزینه‌ای برای تولید ندارد. با محبوبیت بیشتر و بیشتر چاپ‌های سه بعدی و چاپ دیجیتال هنرمندان را قادر می‌سازد تا به مخاطبان وسیع‌تری دست یابند که ممکن است نتوانند از پس هزینه‌های واقعی برآیند.

چاپ‌های Giclee بر حسب تقاضا چاپ می‌شوند، بنابراین از هزینه تولید انبوه با استفاده از Litho اجتناب کنید، همچنین به هنرمند این امکان را می‌دهد که کاغذها و پرداخت‌های مختلف را آزمایش کند. برای تولید مثل‌های نفیس و با کیفیت بالا، giclee واقعا بهترین راه است.

این نام از کلمه فرانسوی “نازل” گرفته شده است و “Zhee-Clay” تلفظ می‌شود. این یک کلمه غیرقابل تنظیم است، بنابراین برای هر هنر زیبایی که توسط یک چاپگر جوهر افشان چاپ می‌شود، معمولاً بایگانی استفاده می‌شود.با این حال، چهار معیار اساسی وجود دارد که باید رعایت شود تا یک چاپ به عنوان گیکلی در نظر گرفته شود، و اینها شامل وضوح چاپ، و کاغذ، چاپگر و جوهر استفاده شده است.

01. وضوح مناسب را دریافت کنید

برای اینکه یک تصویر giclee در نظر گرفته شود، باید حداقل 300dpi باشد.

وضوح تصویر به میزان جزئیات ثبت شده در تصویر اشاره دارد. هر تصویری که به صورت giclee چاپ می‌شود باید حداقل 300 پیکسل (نقطه در اینچ) باشد. اگر نمی‌دانید این به چه معناست، راهنمای ما در مورد وضوح تصویر را بررسی کنید. این یک کار ساده در هنگام چاپ گرافیک کامپیوتری است، اما برای آثار هنری یا عکس‌های معمولی به این معنی است که از یک اسکنر یا دوربینی استفاده کنید که قادر به عکسبرداری در 300dpi باشد.

استفاده از dpi کمتر به معنای از دست دادن جزئیات و دقت رنگ‌ها و گرادیان‌هاست. شما از این عکس‌ها می‌توانید در وب سایت خود برای سئو سایت استفاده کنید فقط باید فرمت آن را به WEBP برای کاهش صفحات وب سایت و کمک به بهینه سازی و سئو سایت خود تبدیل کنید.

02. کاغذ خود را با دقت انتخاب کنید

جعبه معمولاً جزئیات کلیدی مانند آرشیو، 100٪ پنبه یا پارچه بدون اسید را نشان می‌دهد.

برای به دست آوردن بهترین نتیجه با giclee، توصیه می‌شود از کاغذ جوهرافشان بایگانی یا موزه ای استفاده کنید. به طور کلی تحت دسته‌های مات، پنبه پارچه ای یا بوم قرار می‌گیرند. بایگانی اصطلاحی است که برای توصیف چیزی که در برابر خرابی مقاوم است با طول عمر عالی استفاده می‌شود. این اغلب به معنی کاغذهای بدون اسید / بدون لیگنین است که می‌تواند محصول را برای مدت طولانی حفظ کند. اکثر کاغذهای سری حرفه ای این اطلاعات را روی جعبه به عنوان مثال می‌دهند. مثلا: بدون اسید و پایه 100% پنبه.

برخی از نمونه‌ها عبارتند از Epson با سری Signature Worthy و Moab با Somerset و سایر خطوط کاغذ حرفه‌ای.

 کاغذهای سری حرفه‌ای می‌توانند به طور قابل توجهی گران تر از کاغذ کپی سفید معمولی باشند، بنابراین ابتدا در مورد کاغذی که به دنبال خرید آن هستید تحقیق کنید. گزینه‌های زیادی وجود دارد و هر کدام واکنش متفاوتی نشان می‌دهند.اگر در حال خرید چاپ ژیکلی هستید، از پرسیدن این موضوع از فروشنده نترسید که روی چه کاغذی چاپ شده است، اگرچه برخی چنین اطلاعاتی را در توضیحات محصول نشان می‌دهند.

راهنمای مبتدیان برای چاپ ژیکلی giclee

03. چاپگر خود را انتخاب کنید

بیشتر چاپ ژیکلی با استفاده از چاپگر جوهرافشان با فرمت بزرگ انجام می‌شود. Giclee در ابتدا برای اشاره به یک چاپگر Iris اصلاح شده استفاده می‌شد که یک چاپگر جوهرافشان صنعتی، با فرمت بزرگ و ضدقطع قبل از چاپ بود. طی سال‌ها، چاپگرهای جوهرافشان پیشرفت‌های زیادی داشته‌اند و بسیاری از آنها می‌توانند با موفقیت تصاویری با کیفیت خوب با طیف رنگی گسترده ارائه دهند. اما پرینترهایی که برای دستیابی به یک محصول واقعی giclee استفاده می‌شوند، فرسنگ‌ها جلوتر از هر چیزی هستند که انتظار دارید در یک خانه یا محل کار پیدا کنید.رایج ترین چاپگرهایی که در giclee استفاده می‌شوند، مدل‌های با فرمت بزرگتر هستند که تا 12 کارتریج جوهر رنگی مختلف را در خود جای می‌دهند. بسیاری از برندها چاپگرهایی تولید می‌کنند که قادر به چاپ giclee هستند، اما Epson و Canon هر دو نقطه شروع خوبی هستند، با طیف گسترده ای در دسترس هستند.

04. جوهر مناسب را انتخاب کنید

چاپ Giclee مستلزم استفاده از جوهرهای مبتنی بر رنگدانه است که از ذرات رنگی کوچکی که در یک سوسپانسیون نگهداری می‌شوند، به جای رنگ، که یک رنگ محلول محلول در مایع است، تشکیل شده است. تولید جوهرهای رنگی ارزان‌تر است و بنابراین در اکثر چاپگرهای جوهرافشان رایج یافت می‌شود.از مزایای استفاده از جوهرهای پایه پیگمنت می‌توان به برتری تن رنگ، طول عمر بیشتر، ماندگاری 100 تا 200 سال و کاهش احتمال لکه گیری یا لکه شدن اشاره کرد.

نتیجه:

با افزایش کیفیت بوسیله تکنولوژی چاپ دیجیتال و مزایای بیشمار این روش ، چاپ ژیکلی giclee این فرصت را پیدا کرد که با هزینه پائین تر برای بسیاری از صنایع که قبلا توسط روش‌های مانند افست با صرف هزینه بالا و زمان زیاد تولید می‌شدند یک جایگزین جدید ترکیبی با فرایند چاپ دیجیتال بوجود آید ما در چاپ آرمانی آخرین اخبار این روش چاپ بهمراه چاپ دیجیتال ارزان را به شما ارائه می‌دهیم.

منبع: خبر

آگهی در گلونی

خروج از نسخه موبایل