گلونی

۸ ایده برای درست کردن دسرهای آسان مخصوص مهمانی

۸ ایده برای درست کردن دسرهای آسان مخصوص مهمانی

۸ ایده برای درست کردن دسرهای آسان مخصوص مهمانی

۸ ایده برای درست کردن دسرهای آسان مخصوص مهمانی

یکی از گزینه‌های ثابت در مهمانی‌ها دسرها هستند. خانم‌های جوان هم معمولا علاقه بسیاری به درست کردن انواع مدل‌های دسر دارند. ما در ادامه این مقاله به بررسی چند ایده برای درست کردن دسرهای آسان برای مهمانی می‌پردازیم. پس با ما همراه شوید.

1. پاناکوتا زعفرانی

مواد مورد نیاز برای این دسر عبارت است از : شیر، شکر، خامه، پودر ژلاتین و زعفران. برای تهیه این دسر برای 4 نفر باید یک و نیم پیمانه شیر را با یک بسته خامه و 4 قاشق شکر و 2 قاشق پودر ژلاتین ترکیب کنید. شیر نباید خیلی سرد باشد. این دسر نیاز به ماندن 12 ساعت در یخچال دارد. این دسرها برای مهمانی‌های لاکچری نامزدی و عروسی گزینه خوبی است و سرد سرو می‌شود. برای عطر خوب دسر زعفرانی می‌توانید از گلاب  استفاده کنید. قیمت گلاب دو آتیشه مثل ربیع که یکی از انواع برندهای معتبر گلاب است با توجه به زمان تولید و حجم آن متفاوت است. با استفاده از این گلاب عطر دسر شما دو برابر می‌شود.

2. رولت رنگینک

رولت رنگینک یکی از دسرهای دارای طبع گرم است که در جنوب کشور و کشورهای عربی به خصوص در ماه‌های رمضان برای دسر استفاده می‌شود. رولت رنگینک به عنوان دسر شب عید هم می‌‌تواند انتخاب فوق ‌العاده‌ای باشد. در این رولت می‌توانید از انواع خرما و مغزها استفاده کنید.

3. آفوگاتو

۸ ایده برای درست کردن دسرهای آسان مخصوص مهمانی

آفوگاتو مناسب دوست داران قهوه است. طعم غالب قهوه در این دسر موجب شده است تا افراد زیادی آن را در کنار غذای خود بخورند. آفوگاتو یک دسر اصیل و کلاسیک در کشور ایتالیا است که این روزها در سراسر جهان علاقمندان زیادی دارد.

4. سالاد میوه

یکی از مفیدترین و رنگارنگ ‌ترین دسرها برای مهمانی که زمان زیادی هم از شما نمی‌گیرد، دسر میوه است. این دسر به راحتی و با استفاده از میوه‌های موجود در خانه قابل تهیه است. طرز تهیه سالاد میوه به این شکل است که ابتدا میوه‌‌های موجود در خانه را به خوبی پوست کنده و آنها را به شکل دلخواه برش بزنید. سپس برش‌‌های میوه را داخل ظرفی ریخته و به کمک آب آناناس طعم بسیار خوشمزه ای به این سالاد می‌دهید.

5. موس شکلات

دسرهای شکلاتی نسبت به دسرهای دیگر طرفداران بسیاری دارند گاهی اوقات از این دسر برای شب عید یا جشن‌هایی مانند تولد و غیره هم استفاده می‌شود. مواد تشکیل دهنده موس شکلات عبارت است از: خامه فرم گرفته، وانیل، ژلاتین، شیر، کاکائو، شکر، شکلات تخته‌ ای و تخم مرغ. شما می‌توانید به جای ژلاتین از نشاسته  هم استفاده کنید. قیمت انواع مختلف نشاسته مثل نشاسته ذرت، گندم  و برنج با یکدیگر متفاوت است و برای این نوع از دسرها معمولا از نشاسته ذرت استفاده می‌شود.

6. تیرامیسو

۸ ایده برای درست کردن دسرهای آسان مخصوص مهمانی

افرادی که به طعم قهوه علاقه زیادی دارند دسر تیرامیسو برای آنها یک دسر جذاب است. تیرامیسو دسری آسان است. دسری با اصالت ایتالیایی که بسیار خوش طعم و عطر است. اولین تیرامیسو برای اولین ‌بار در سال ۱۹۶۰ و در منطقه ونتو ایتالیا تهیه شد و پس از آن طرز تهیه آن در نقاط دیگر جهان نیز پخش شد و با استفاده از مواد مختلفی تهیه شد.

7. بورما

بورما دسری است که خمیر کنافه پایه و اساس این خوراکی است. می‌‌توان این دسر را نوعی از باقلوا دانست که کمی لطیف ‌تر است تفاوت آن با باقلوا این است که باید حتما رول و سپس سرخ شود. این شیرینی در ترکیه و خاورمیانه بیشتر به چشم می‌خورد.

8. موچی

در کشور ژاپن هم دسرهای متنوعی سرو می‌شود که یکی از آنها موچی است. موچی یکی از دسر‌های مخصوص در ژاپن است که این روزها در برخی از فروشگاه‌های مخصوص در ایران نیز آن را می‌بینیم. این شیرینی حالت لزجی داشته و به ‌صورت گرد طبخ می‌شود. اغلب آن را در کنار بستنی سرو می‌‌کنند. ترکیبات مختلف موجود در آن باعث ایجاد موچی‌های رنگی شده است. برای همین در کنار غذاهای یک مهمانی بسیار زیبا به نظر می‌رسد.

نویسنده: وحیده امینی

آگهی در گلونی

خروج از نسخه موبایل