گلونی

چرا مسافران استانبول را به کیش ترجیح میدهند؟

چرا مسافران استانبول را به کیش ترجیح میدهند؟

چرا مسافران استانبول را به کیش ترجیح میدهند؟

چرا مسافران استانبول را به کیش ترجیح میدهند؟

کیش جزیره‌ای تفریحی و گردشگری در خلیج فارس است که مسافران زیادی از داخل و خارج از کشور به آن سفر می‌کنند. این جزیره‌ی زیبا و تفریحی دارای جاذبه‌های گردشگری و در عین حال تفریحی است. بنابراین هر ساله مسافران زیادی به آن جزیره می‌روند. اما کیش با توجه به موقعیت جغرافیایی‌اش دارای آب‌وهوای گرم و شرجی در تابستان است و فصل‌های سرد سال برای سفر به آن مناسب‌تر است.

در مقایسه، استانبول یک شهر زیبا در کشور همسایه است که بسیاری از مسافران هم در تابستان و در زمستان و زمان کریسمس، سفر به این شهر را در مقایسه با رفتن به کیش انتخاب می‌کنند. آیا می‌خواهید بدانید چرا مسافران استانبول را به کیش ترجیح میدهند؟ این مطلب را بخوانید تا پاسخ پرسش خود را بیابید.

استانبول تنها شهر اروپایی آسیایی جهان است

استانبول تنها شهری است که در دو قاره‌ی آسیا و اروپا قرار دارد. این امر باعث شده که مناطق آسیایی و اروپایی آن، با هم تفاوت‌هایی داشته باشد و در عین حال، این شهر شاهراه بزرگ جهان برای سفر از آسیا به اروپا و برعکس باشد.

زمانی که به این شهر سفر می‌کنید، چه هتل استانبول فلایتیو را در بخش اروپایی آن رزرو کنید و یا فقط برای گشت‌وگذار به ناحیه‌ی اروپایی رفته باشید، در واقع سفری به اروپا داشته و تفاوت‌های زیادی چه از نظر فرهنگی و چه معماری منازل را در این بخش مشاهده می‌کنید. به همین دلیل بسیاری از مسافران علاقه دارند که به جای رفتن به کیش به استانبول بروند تا یک شهر نیمه اروپایی را از نزدیک ببینند.

 آیا بودجه سفر کیش و استانبول برابر است؟

برای تعیین بودجه‌ی سفر عوامل متعددی دخیل هستند که از آن جمله می‌توان به زمان سفر، نوع پرواز، تعداد ستاره‌های هتل، سفر با تور و… اشاره کرد. با توجه به این که بلیط استانبول برای یک سفر خارجی خریداری شده و با بالا و پایین رفتن نرخ دلار تغییر می‌کند، معمولا قیمت بیشتری از بلیط کیش دارد، اما این تمام ماجرا نیست. ممکن است شما بلیط چارتر و یا لحظه آخری خریداری برای هر کدام از مقاصد کیش یا استانبول خریداری کنید و با قیمت‌های متفاوتی مواجه شوید.

البته یکی از مزایای سفر به استانبول، امکان سفر زمینی به این شهر است. شما می‌توانید با قطار و یا اتوبوس به استانبول سفر کنید که هزینه‌ی رفت‌وآمد آن بسیار پایین‌تر از هواپیما است و شاید از بلیط هواپیمای کیش نیز ارزان‌تر باشد.

یکی دیگر از عوامل تعیین بودجه‌ی سفر قیمت هتل است. قیمت هتل‌ها در استانبول بسیار متنوع است و شما می‌توانید هر گونه هتل یا خوابگاهی را برای اقامت در استانبول انتخاب کنید که هزینه‌ی آنها با هتل‌ها و اقامتگاه‌های کیش برابری کند. در نتیجه به طور کلی می‌توان گفت اگر قصد سفری اقتصادی به استانبول را داشته باشید، می‌توانید با بودجه‌ای برابر با کیش به این شهر زیبا بروید.

تجربه مسافرت به خارج از کشور

چه بخواهیم و چه نخواهیم، زمانی که به خارج از کشور سفر می‌کنیم تجربیاتی به دست می‌آوریم که هرگز با سفرهای داخلی قابل مقایسه نیست. این بدان معنا است که به محض این که در فرودگاه استانبول از هواپیما پیاده می‌شوید، شهر و محیط جدیدی را تجربه می‌کنید که در سفرهای داخلی هرگز با آن مواجه نخواهید شد. نخستین کاری که در فرودگاه استانبول باید انجام دهید، صحبت کردن به زبان انگلیسی یا ترکی است و همین تجربه‌ی متفاوتی را برای شما خواهد داشت. پول خرج کردن به لیر به جای ریال، یکی دیگر از تجربیاتی است که گاهی اوقات می‌تواند گیج کننده به نظر برسد. بسیاری از مسافران در روزهای نخست سفر، دائم مخارج خود را با ریال مقایسه می‌کنند ولی این کار درست نیست و باعث می‌شود که نتوانید از سفر لذت ببرید.

یکی دیگر از تجربیات سفر خارجی، دیدن مردم با آداب و رسوم و فرهنگ متفاوت است. خیابان‌کشی‌های شهر استانبول شبیه به کیش نیست، مردم شبیه به ایرانی‌ها لباس نمی‌پوشند و رفتارشان با ما فرق دارد. نام خیابان‌ها به زبان ترکی نوشته شده است و همه چیز، خبر از تجربه‌ی جدیدی می‌دهد که هرگز در سفر به کیش با آنها مواجه نخواهید شد. در واقع سفر به استانبول به ویژه برای بار نخست یک ماجراجویی عجیب است.

آیا مراکز خرید استانبول را می‌شناسید؟

هر چند که کیش دارای مراکز خرید مدرن زیادی است که می‌توان کالاهای بسیار متنوعی را در آنها خرید اما آنها با مراکز خرید در استانبول برابری نمی‌کنند. استانبول از دیرباز چهارراه حیاتی خرید غرب و شرق بود و بعضی از اجناس ترکی حتی اگر برند نباشند، همیشه حرف اول را از نظر کیفیت می‌زنند. ضمن این که شاید نتوان همه‌ی برندهای خارجی را در فروشگاه‌های کیش پیدا کرد ولی در مورد استانبول این موضوع فرق می‌کند.

آیا مراکز خرید استانبول را می‌شناسید؟

بازدید مسافران از مکان های تاریخی در استانبول

هر چند امروزه استانبول پایتخت ترکیه نیست اما در طول قرون چه زمانی که قسطنطنیه نام داشته و پایتخت امپراطوری بیزانس بوده و چه زمانی که عثمانیان بر ترکیه حکومت می‎کردند، پایتخت این کشور بوده است. این موضوع باعث می‌شود که مکان‌های تاریخی فراوانی در این شهر وجود داشته باشد. کاخ‌ها مساجد، پل‌های تاریخی و جاهای مختلفی از این دست در استانبول به وفور یافت می‌شود که آثار باستانی موجود در کیش یعنی شهر باستانی حریره را نمی‌توان نه از نظر کیفیت و نه کمیت با آن مقایسه کرد. کاخ دلما باغچه، حمام خرم سلطان، مسجد اورتاکوی یا بویوک چامی، کلیسای چورا، روملی حصار، برج گالاتا، کلیسای سنت ایرنه و مسجدهای دیدنی در استانبول، از جاذبه‌های گردشگری تاریخی این شهر به شمار می‌آیند.

بازدید از مکان های تاریخی در استانبول

آگهی در گلونی

خروج از نسخه موبایل