گلونی

۵ مقصد طبیعت محور داخلی مناسب یک سفر زمستانی

۵ مقصد طبیعت محور داخلی مناسب یک سفر زمستانی

۵ مقصد طبیعت محور داخلی مناسب یک سفر زمستانی

۵ مقصد طبیعت محور داخلی مناسب یک سفر زمستانی

بسیاری معتقدند زمستان فصل خانه‌نشینی و استراحت است و بهار و تابستان بهترین زمان برای سفر است، در حالی که گردشگری با طعم برف و یخ ماجراجویی بی‎نظیر است؛ چیزی که مسافران زیادی نمی‌توانند تجربه کنند. علاوه بر این، مقاصد زمستانی در هر کشوری متفاوت است و کشورهای چهارفصلی مانند ایران همیشه و در هر فصلی برای گردشگری مناسب هستند.

نواحی جنوبی با آب‌وهوای معتدل، یک سفر زمستانی تمام عیار را برای شما رقم می‌زنند و حتی مناطق سردسیر نیز به دلیل جاذبه‌های زیبای طبیعی‌شان در زمستان، گردشگران زیادی را در این فصل به سمت خود می‌کشانند. با ۵ مقصد طبیعت محور داخلی مناسب یک سفر زمستانی آشنا شویم.

جزیره قشم، مقصدی عالی زمستانی برای علاقه‌مندان به طبیعت

از جنوبی‌ترین نقطه‌ی ایران یعنی جزیره‌ی قشم شروع می‌کنیم که یک مقصد عالی زمستانی برای علاقه‌مندان به طبیعت است. این جزیره‌ی دیدنی واقع در خلیج فارس، که از سنگاپور و بحرین بزرگ‌تر است، دارای حدود 60 شهر و روستا و جمعیتی بالغ بر صدوپنجاه هزار نفر مردم خونگرم و مهربان است که سفرهای زمستانی شما را به گرمای تابستان جزیره می‌کنند.

به یاد داشته باشید که این جزیره در تابستان بسیار گرم است و طبیعت زیبایی دارد که بهتر است در یک سفر زمستانی از آن بازدید کرد. بهترین مقصد برای رسیدن به قشم هواپیما است پس با خرید بلیط هواپیما به بندرعباس بروید و از آنجا سوار کشتی شوید و خود را برای رفتن به بزرگ‌ترین جزیره‌ی ایران آماده کنید.

با جاذبه‌های قشم آشنا شوید

شما در سفر به قشم می‌توانید از شهر بندری لافت با معماری اصیل و بادگیرها، حیاط سنتی کشتی‌سازی لنج، که میراث جهانی ناملموس یونسکو است، دیدن کنید. اما جاذبه‌های طبیعی در قشم عبارتند از جنگل شناور حرا که درختان ساکن آب‌های شور با ریشه‌های بیرون زده از آب بسیار دیدنی هستند.

اگر قصد سفر به قشم در زمستان و تماشای جاذبه‌های دیدنی آن را با اقامت در یکی از هتل‌های آن دارید، از فلایتیو کمک گرفته و برای رزرو هتل داخلی از فلایتیو کلیک کنید. شما در قشم می‎توانید از تنگه‌ی چاهکوه و دره‌ی ستارگان دیدن کنید که دو جاذبه‌ی طبیعی بی‌مانند در این جزیره هستند. مناطق دیدنی در قشم زیاد است و به ویژه برای کسانی که به مقاصد طبیعت‌محور علاقه دارند، بسیار دیدنی است.

چرا از قشم به هرمز نرویم؟

زمانی که در قشم هستید بازدید از جزیره‌ی هرمز را از دست ندهید. این جزیره دارای مناظر شگفت‌انگیز و جاذبه‌های طبیعی فراوانی است. فرش خاکی قشم که نقش و نگار و رنگ‌های آن از خاک جزیره تامین شده و دره‌ی رنگین کمان که لایه‌های رنگی زیبایی دارد، از این جمله‌اند. دره‌ی تندیس‌ها و دره‌ی سکوت دو نمونه از جاهای دیدنی طبیعی جزیره‌ی هرمز هستند که در کنار سواحل بکر و مردم محلی مهمان‌نواز، شما را به یک تعطیلات زمستانی عالی دعوت می‎کنند. شما به راحتی می‌توانید با خرید بلیط چارتر به شهر بندرعباس رفته و از آنجا با سفرهای دریایی هیجان‌انگیز خود را به قشم و هرمز برسانید.

تهران، یک مرکز تفریحی زمستانی طبیعت محور

شاید به نظرتان عجیب بیاید که پایتخت ایران، با آن همه شلوغی و دود و دم، یکی از مقاصد طبیعت محور در این لیست باشد. تهران، هر اندازه که پرجمعیت و آلوده است، به همان اندازه تفرجگاه‌های طبیعی و جالب دارد که بسیاری از آنها می‌توانند مقاصد تفریحی زمستانی به شمار آیند. مهم‌ترین این مقاصد پیست‌های اسکی است که در اطراف پایتخت قرار دارند و بسیاری از علاقمندان به این ورزش مفرح را به پیست‌های اسکی توچال، شمشک و دیزین می‎کشانند.

در پیست‌های اطراف تهران اسکی کنید

سه پیست اسکی دیزین، توچال و شمشک سه مقصد طبیعت‌محور عالی برای تفریحات زمستانی داخلی هستند. پیست اسکی دیزین که در نزدیکی کرج قرار دارد، اولین پیست اسکی خاورمیانه و ایران است. امکان اسنوبورد و اسکی در این پیست‌ها وجود دارد که بسیاری از آن استقبال می‎کنند.

۵ مقصد طبیعت محور داخلی مناسب یک سفر زمستانی

چرا زمستان به اردبیل برویم؟

شاید فکر کنید منطقه‌ی کوهستانی و سردسیر اردبیل برای یک سفر تابستانی مناسب است اما اگر فکر می‌کنید طبیعت زمستانی اردبیل چیزی از تابستان آن کم دارد، حتما این منطقه را به خوبی نمی‌شناسید. اردبیل در گوشه‌ی شمال غربی ایران به خاطر دیدنی‌های زمستانی‎اش معروف است.

محبوب‌ترین جاذبه‌های زمستانی اردبیل عبارتند از:

چشمه‌های آب گرم شهر سرعین

چشمه‌های آب گرم سرعین در استان اردبیل، یکی از بهترین مقاصد زمستانی طبیعت‌محور برای گردشگرانی است که از آب تنی در طبیعت لذت می برند. این آب‌های گرم‌ معدنی درمانی برای بسیاری از استخوان‌ها، اعصاب، ماهیچه‌ها و حتی برخی از بیماری‌های پوستی هستند.

تصور کنید در حالی که دانه‌های برف در حال ریزش هستند و شما تا گردن خود را در آب گرم و تا حدودی داغ غوطه‌ور می‎کنید. البته نباید فراموش کرد که اخیراً فضاهای مسقف و استخرهای مدرن را بر روی بسیاری از چشمه‌های آب گرم در این منطقه نصب کرده‌اند. با این حال، چشمه‌های باز هنوز در دسترس هستند. پس چشمه‌های آب گرم استثنایی در طبیعت با آب گرم و دلپذیری که از اعماق زمین می‌جوشد و به سطح زمین می‌رسد را از دست ندهید.

جزیره آشوراده یک مقصد طبیعت ‌محور در استان گلستان است

در فصل زمستان می‌توانید طیف متنوعی از آب‌وهوا، از کوه‌های مرتفع گرفته تا مناطق کویری را در استان گلستان تجربه کنید. در این میان، یکی از مناطق قابل‌توجه جزیره‌ی آشوراده، تنها جزیره‌ی ایرانی در دریای خزر است که طبیعتی باورنکردنی دارد. می‎توانید به آشوراده سفر کنید و اسب‌های مجلل و طبیعت زیبای آن را ببینید. سپس به گمیشان بروید و چادرهای عشایری و زندگی سنتی مردم در این ناحیه را در فصل زمستان نظاره‌گر باشید.

۵ مقصد طبیعت محور داخلی مناسب یک سفر زمستانی

کویر مصر در کدام استان کشور است؟

کویر مصر یکی از جاهای دیدنی مصر در استان اصفهان است که یکی از محبوب‌ترین مقاصد طبیعت‌محور برای کویرنوردی در فصل زمستان محسوب می‌شود. کویر مصر توسط سلسله جبال کوه‌های فلات مرکزی ایران احاطه شده و  طبیعت آن بدین شکل است که در گودال‌های طبیعی کوهپایه‌های این کوهستان، تپه‌های ماسه‌ای زیبایی تشکیل شده‌اند.

آگهی در گلونی

خروج از نسخه موبایل