گلونی

نکات مهم برای انتخاب استایل مناسب محل کار

مانند یک مدیر لباس بپوشید

نکات مهم برای انتخاب استایل مناسب محل کار

نکات مهم برای انتخاب استایل مناسب محل کار

هر چقدر هم که شنیدن آن ناامیدکننده باشد، حقیقت این است که ما (آگاهانه و ناخودآگاه) بر اساس ظاهر بیرونی خود قضاوت می‌شویم. استایل و رفتارهای ما می‌توانند شخصیتمان را در محیط بیرون تعریف کنند. در محل کار، ما می‌خواهیم جدی گرفته شویم و لباس هایمان باید این نگرش را منعکس کند. در اینجا چند نکته برای اطمینان از اینکه کمد لباس شما برای محیط اداری مناسب باشد آورده شده است.

رسمی بپوشید

علیرغم آنچه هالیوود به تصویر می‌کشد، دلیلی وجود ندارد که برای بالا رفتن از نردبان شرکتی جذاب لباس بپوشید. چنین استراتژی می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد! اگر فکر می‌کنید دلیلی وجود دارد که کسی به جای گوش دادن به صحبت‌های شما به لباس شما خیره شود، این استراتژی کاربرد دارد اما در غیر این صورت بهتر است تا رسمی لباس بپوشید. شیک بودن با استایل رسمی کار ساده‌ای است. استایل مردانه مناسب محیط اداری با پوشیدن یک پیراهن آستین دار ساده و شلوار کتان یا شلوار پارچه‌ای تکمیل خواهد شد. به عنوان یک اکسسوری عالی همیشه ساعت داشته باشید. ساعت مچی تاثیر مستقیمی روی شیک بودن استایل شما دارد. اگر تاکنون اقدام به خرید انواع ساعت مچی مناسب نکرده‌اید می‌توانید مدل‌های اسپرت را امتحان کنید. ساعت اسپرت با بیشتر لباس‌های شما ست خواهد شد. شما حدود 8 ساعت در محل کار خود هستید. باید لباسی بپوشید که در آن راحت باشید و باعث خسته شدن بدنتان نشود.

انتخاب یک کفش راحت

انتخاب یک کفش راحت

اگر می‌توانید 10 ساعت در روز را با کفش‌های پاشنه 5 سانت سپری کنید، بدون اینکه درد شدیدی را تجربه کنید، این کار را انجام دهید. اما برای بسیاری از زنان، پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند نه تنها پاها، بلکه مچ پا، زانو، باسن و کمر را نیز تحت فشار شدید قرار می‌دهد. به خودتان لطف کنید و کفش های راحت بپوشید تا در طول روز راحت، مثبت و سازنده بمانید.. تقریباً هر کفشی با پاشنه کم (یا بدون پاشنه) که برای شما راحت باشد، مناسب محیط کار است. بهترین انتخاب کفش‌های طبی هستند که لژ مناسبی دارند. کفش‌های بدون لژ و تخت هم می‌توانند در طولانی مدت آسیب زننده باشند. کفش‌های چرم و کتانی مناسب محیط کار هستند. برای خرید کفش مناسب زمان کافی بگذارید تا بهترین انتخاب را برای راحتی بیشتر در محیط کار داشته باشید.

برای زمستان از چند لایه لباس استفاده کنید

تقریباً همه کسانی که در یک محیط اداری کار کرده‌اند، متوجه هستند که دمای محیط همیشه متعادل نیست. این یک مشکل رایج است، بنابراین بهتر است از لباس‌های مختلف استفاده کنید و زمانی که هوا سرد شد کت خود را بپوشید. اگر لایه‌ای لباس بپوشید می‌توانید زمانی که هوا سرد یا گرم می‌شود لباس‌های خود را به راحتی کم یا اضافه کنید و از بدن خود در مقابل سرما محافظت کنید! در صورتی که هوای داخل دفترتان مانند یخچال به نظر برسد، یک کت یا ژاکت کش باف پشمی به همراه داشته باشید، همچنین اگر هوا گرم شد می‌توانید، لباس گرم خود را با یک لباس خنک جایگزین کنید. به طور خلاصه، شما باید بتوانید بر اساس دمای داخل انعطاف پذیر باشید. حتی در عرض یک روز، فقط بر اساس چرخه تهویه مطبوع یا دمای مناطق مختلف ساختمان، می‌توانید از حالت یخ زدن به عرق کردن و دوباره یخ زدن بروید. ممکن است جلسه‌ای داشته باشید که در آن اتاق هوا کمی سرد باشد، در صورتی که دفتر شخصی شما بسیار گرم است.

عطر بزنید

خوشبو بودن یک نکته مثبت بسیار پر ارزش برای هرکدام از کارکنان یک شرکت است. شما احساس خوب را با عطری مناسب منتشر خواهید کرد. نیازی نیست به دنبال گرانقیمت‌ترین و لوکس‌ترین عطرها باشید. یک عطر یا ادکلن زنانه با قیمت مناسب و ماندگاری بالا بخرید. آن را هر روز صبح به بدن و یا موهای خود اسپری کنید. ماندگاری عطر بر روی موها به میزان چشمگیری زیاد است. عطر زنانه را به لباس یا مچ دست خود اسپری کنید و عطر مردانه را به گردن. تمیز بودن و عطر زدن باعث می‌شود دیگران جذب شما شوند پس اگر می‌خواهید جذاب باشید دست به کار شوید و به دنبال یک عطر اصل و متفاوت باشید. رایحه‌های گل و مرکبات برای خانم‌ها عالی هستند و عطرهایی تند با رایحه چوب و تنباکو از عطرهای جذاب مردانه هستند که می‌توانید از آن استفاده کنید. رعایت یک نکته در مورد عطری که برای محیط اداری می‌زنید بسیار مهم است؛ هرگز عطری نخرید که باعث سردرد شود. عطرهای تند و تلخ با غلظت بالا برای محیط اداری مناسب نیستند. نمونه‌های ملایم‌تر را برای این محیط امتحان کنید.

طبق قوانین محیط کار رفتار کنید

هر سیستم اداری قوانین خاص خود را در پوشش لباس دارد. شما باید این قوانین را به دقت بدانید. سعی کنید تمام دستورالعمل ها را دنبال کنید تا نشان دهید که کار را جدی می‌گیرید. با این حال، قوانین نانوشته ای نیز وجود دارد. به لباس‌هایی که همکارانتان می‌پوشند، و به‌ویژه به لباس‌هایی که مافوق‌هایتان می‌پوشند، نگاهی بیندازید. آیا همه افراد خیلی محافظه کارانه لباس می‌پوشند یا فضای غیررسمی را پیش روی خود دارید؟ اگر همه اطرافیان شما غیررسمی لباس بپوشند، شما هم همین کار را انجام دهید و لباس‌های عادی خود را به تن کنید تا توجه کسی به شما جلب نشود.

مانند یک مدیر لباس بپوشید

مانند یک مدیر لباس بپوشید

وقتی قصد ارتقای شغلی دارید، مهم است که بتوانید شبیه به یک مدیر ظاهر شوید. مسئولیت بیشتری بپذیرید، پروژه های چالش برانگیز را انتخاب کنید، یک نیروی حرفه‌ای باشید تا دیگران متوجه این تفاوت و تمایز شما شوند.

رنگ‌های تیره و عمیق بپوشید

دفتر یک محیط محافظه کارانه است. کت و شلوارهای مردانه به طور سنتی در رنگ‌های تیره دوخته می‌شوند. مشکی، سرمه‌ای و خاکستری پالت اصلی هستند و شاید فضای کمی برای سلیقه شخصی در رنگ کراوات یا پیراهن وجود داشته باشد. به عنوان یک مرد حرفه‌ای و شیک در استایل، سعی کنید آن سبک کلاسیک را با پوشیدن رنگ‌های تیره یا عمیق تنها با استفاده از چند آیتم با رنگی متمایز ایجاد کنید. کراوات یا پیراهن و اکسسوری‌های مورد علاقه خود را با کت و شلوارهای کلاسیک استفاده کنید. کیف و کفش از اجزا مهم استای شما است. ترجیحا از کیف و کفش یک رنگ استفاده کنید تا شیک‌تر باشید.

به همراه تمام نکاتی که در اینجا گفته شد سعی کنید تا اخلاق حرفه‌ای داشته باشید. برای محیط‌های اداری داشتن اخلاق حرفه‌ای و رعایت ادب نکته بسیار مهمی است.

نویسنده: سارا اقبالی

آگهی در گلونی

خروج از نسخه موبایل