گلونی

بهترین سرویس های استریم گیم، هر آنچه باید از گیم استریمینگ بدانید

بهترین سرویس های استریم گیم، هر آنچه باید از گیم استریمینگ بدانید

بهترین سرویس های استریم گیم، هر آنچه باید از گیم استریمینگ بدانید

بهترین سرویس های استریم گیم، هر آنچه باید از گیم استریمینگ بدانید

«یکی از سخت‌ترین کارهای دنیا استریم بازی در ایران است». شاید اگر اهل دیدن استریم بازی باشید، این جمله چندین بار از گیم استریمرهای ایرانی در پلتفرم‌های مختلف شنیده‌اید. اما آیا به راستی این کار سخت است؟! اگر علاقه به انجام اینکار را دارید و با شنیدن این جملات دلسرد شده‌اید؛ بهتر است تا تنها چند دقیقه وقت خود را برای خواندن این مقاله بگذارید. پس همراه ما باشید تا هر آنچه از بهترین سرویس های استریم بازی را که باید بدانید را به شما بازگو کنیم.

قدم نخست؛ آیا درک ما از کلمه استریم درست است؟

عامیانه‌ترین مفهوم استریم (stream)؛ پخش زنده است. این قابلیت یعنی اشتراک گذاری فایل‌های دیجیتالی بین کاربران در سریع‌ترین زمان ممکن، بدون نیاز به دانلود و ذخیره فایل. شما در این فناوری می‌توانید به صورت زنده و برخط تمامی ویدیوها یا فایل‌های چند رسانه‌ای را در لحظه تماشا کنید.

تاریخ 13 ساله streaming در یک پاراگراف

برای اولین بار سیستم استریمینگ در سال 2010 به صورت جهانی عرضه شد. این فناوری به سرعت رونق گرفت و تنها بعد از یک سال برای اولین بار پلتفرم مخصوص گیمرها تحت عنوان توییچ (Twitch) به وجود آمد. از آن سال تا الان بیشتر نرم افزارهای چند رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی به سمت استفاده از این سرویس روی آورده‌اند.

امکان استریم بازی در ایران وجود دارد؟

یکی از سوالاتی که شاید در ذهن تمامی گیمرهای ایرانی که تازه وارد این حرفه شده‌اند همین موضوع است. کشور ایران پتانسیل بسیار بالایی از لحاظ پلیرها Players)) دارد. البته که به دلایل مختلف بیشتر کسانی که می‌خواهند به صورت حرفه‌ای در سرویس های استریمینگ خارجی کار کنند؛ مجبور به ترک کشور می‌شوند. بقیه گیمرها نیز برای استریم در پلتفرم‌های خارجی مجبور به پرداخت هزینه‌های گزاف بابت خرید بسته‌های اینترنتی هستند. اما در حال حاضر پلتفرم‌های ایرانی وجود دارند که امکان درآمدزایی بیشتر و راحت‌تری به شما خواهد داد که در این مقاله قرار است با یکی از بهترین های آن‌ها آشنا شویم.

راویتو؛ تضمین کسب درآمد از بازی به راحت‌ترین شکل ممکن

بهترین سرویس های استریم گیم، هر آنچه باید از گیم استریمینگ بدانید

سرویس استریم راویتو؛ یکی از پلتفرم‌های ایرانی است که به تازگی امکاناتی را برای گیمرهای سراسر ایران فراهم کرده تا بتوانند به راحتی و بدون دردسر هم game streaming با سرعت بالا را تجربه کنند و هم بتوانند از ترافیک مصرفی دنبال کنندگان خود درآمد کسب کنند. سرویس استریم راویتو در زمینه درآمدزایی برای گیمرهای داخل ایران سریع‌ترین روش‌ها(کسب درآمد از حجم، کسب درآمد از تبلیغات بنری و کسب درآمد از فروش بلیت) را در نظر گرفته است. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت راویتو به نشانی : https://www.raavito.com/ مراجعه کنید.

توییچ؛ بهشت گیمران جهان

همانطور که بالا گفتیم پلتفرم توییچ (Twitch) به عنوان اولین سیستم پخش زنده تخصصی برای گیمرها به بازار آمد. این پلتفرم استریم به قدری در جهان محبوب شد که تمامی گیمرها از سراسر دنیا را به خود جذب کرد. توییچ در حال حاضر بیش از 3 میلیون نفر استریم دارد و روزانه حدود 15 میلیون بازدید از ویدیو در آن صورت می‌گیرد. البته لازم به ذکر است بدانید که درآمدزایی در ایران برای گیمرها در پلتفرم Twitch کمی سخت بوده، چرا که علاوه بر فیلترینگ، گاها توسط پلتفرم توییچ تحریم می‌شویم.

یوتیوب گیمینگ (youtube gaming)؛ شکست سنگین گوگل

اگر اهل استریم دیدن یا استریم کردن بازی‌ها باشید قطعا نام youtube gaming به گوشتان خورده است. در سال 2015 گوگل تصمیم به ایجاد چالشی برای خود و سرویس توییچ گرفت. این شرکت که نمی‌خواست از قافله گیمرها عقب بماند، از دل یوتیوب پلتفرم اختصاصی youtube gaming را طراحی و عرضه کرد. البته که تلاش این شرکت بعد از حدودا 3 سال شکست خورد و تصمیم به منحل کردن این بخش کرد. در حال حاضر سرویس استریمینگ برای گیمیرها در یوتیوب به مانند گذشته در یکی از بخش‌ها است. در این پلتفرم نیز امکان درآمد زایی برای گیمرهای ایرانی کمی سخت و تا حدی هم غیر ممکن خواهد بود.

مایکروسافت وارد میدان گیم استریم شد!

بهترین سرویس های استریم گیم، هر آنچه باید از گیم استریمینگ بدانید

یکی دیگر از سرویس های استریم که توسط شرکت مایکروسافت توسعه یافته شد؛ پلتفرم میکسر (Mixer) است. این سرویس استریم در بین گیمرهایی که به تازگی کار استریمینگ را شروع کردند محبوبیت خاصی داشت. کار کردن با سرویس استریم میکسر بسیار راحت است. همین موضوع نیز یکی از دلایل شهرت پلتفرم استریم میکسر محسوب می‌شود. یکی از مزیت‌های این سرویس استریم نسبت به دیگر پلتفرم‌ها، عدم وجود تاخیر در صدا و تصویر است. البته که این مزیت در ایران صدق نمی‌کند و درآمدزایی در این سرویس استریم نیز مانند دیگر پلتفرم‌های خارجی به دلیل خارج از کشور بودن سروررها تا حد زیادی غیر ممکن است.

پلتفرم فیسبوک گیمینگ؛ متا هم اشتباه می‌کند!

یکی از جدیدترین سرویس های استریمینگ در جهان که نتوانست در رقابت با توییچ حتی نزدیک هم شود؛ سرویس استریم Facebook gaming بود. از فعل گذشته استفاده کردیم چرا همین چند وقت پیش با اعلام رسمی شرکت متا تنها بعد از 2 سال، این سرویس اختصاصی گیمینگ استریم راهyoutube gaming را پیش گرفت. شرکت متا به تازگی در پیام درون برنامه‌ای به کاربران خود خبر داد که پلتفرم اختصاصی فیسبوک گیمینگ به مانند پلتفرم یوتیوب گیمینگ، تبدیل به یکی از بخش‌های نرم افزار فیسبوک شده است. بیشتر مخاطبان دلیل این کار شرکت متا را رکود و نبود بودجه کافی نامیدند.

خروج از نسخه موبایل