گلونی

طرز تهیه 5 کوکتل میوه خوشمزه با میوه‌های فصل و بستنی

طرز تهیه 5 کوکتل میوه خوشمزه با میوه‌های فصل و بستنی

طرز تهیه 5 کوکتل میوه خوشمزه با میوه‌های فصل و بستنی

کوکتل به معنای هر نوشیدنی یخی‌ای است که از مخلوط‌ شدن مواد طعم‌دهنده مختلف به وجود می‌آید. این نوشیدنی، یکی از نوشیدنی‌های محبوب فصل گرما است.

اولین کوکتل، کوکتل براندی بود که از ترکیب نوعی نوشیدنی، طعم‌دهنده پرتقال (شیرین‌کننده) و یخ (آب سرد) ساخته می‌شد و عموماً با لیمو سرو می‌شد.

در ادامه طرز تهیه چندین کوکتل را آموزش می‌دهیم. شما می‌توانید با این دستورالعمل کوکتل همه میوه‌های فصل را درست کنید و نوش جان کنید.

درباره نام‌گذاری کوکتل

درباره نام گذاری نوشیدنی کوکتل داستان‌های متفاوتی وجود دارد. به گفتی برخی، زمانی که سربازان فرانسوی برای اولین بار در امریکا بودند، قبل از شکل گیری دولت ایالات متحده، یک پیشخدمت خانم به کمک پرهای خروس نوشیدنی‌های الکلی را تزئین می‌کرد و به سربازان فرانسوی می‌داد.

در همان زمان بود که برای اولین بار نام کوکتل به معنای دم خروس شکل گرفت. اما روایت دیگری درباره نام گذاری این نوشیدنی این‌طور بیان می‌کند که کوکتل به دلیل ترکیبات رنگارنگ و شباهتی که به پرهای دم خروس دارد، کوکتل نامیده می‌شود.

اگر به نوشیدنی‌های خنک تابستانی علاقه دارد، کوکتل میوه از بهترین‌های آنها است.

کوکتل موز

یکی از محبوب‌ترین و مقوی‌ترین کوکتل‌ها، کوکتل موز است. موز سرشار از مواد معدنی مانند کلسیم، آهن، پتاسیم، فسفر، ویتامین A، ویتامین C ، ویتامین B است که خوردن آن برای قلب، اعصاب و کم‌خونی بسیار مفید است.

شما این نوشیدنی ملایم را می‌توانید با ترکیب انواع طعم‌دهنده‌ها و میوه‌ها آماده کنید. در ادامه به شما آموزش می‌دهیم که چطور انواع مختلف این نوشیدنی خوشمزه را به‌راحتی در خانه تهیه کنید.

طرز تهیه کوکتل موز با بستنی موزی

کوکتل موز

در مرحله اول تمام مواد مورد نیاز را آماده و روی میز کار قرار دهید. مرحله دوم کره، شکر و خامه را در شیر جوش بریزید و روی حرارت ملایم بگذارید. وقتی شکر کامل حل شد، حرارت را زیاد کنید تا مواد به جوش بیاید.

وقتی که مواد به جوش آمد دوباره حرارت را کم کنید و 4 دقیقه زمان بدهید تا مواد با حرارت کم بجوشد.در ادامه بعد از 4 دقیقه مواد را از روی حرارت بردارید و بگذارید خنک شود. شکلات تخته‌ای و گردو را به‌اندازه‌ای که زیر دندان حس شوند، خرد کنید. بستنی موزی، گردو، شکلات تخته‌ای و موز خرد شده را با هم مخلوط کنید.

مقداری سس آماده شده را کف لیوان‌ها بریزید. سپس مخلوط بستنی موزی، گردو، شکلات و موز را روی سس بریزید و دوباره روی آن سس بریزید. در مرحله آخر با تکه‌های موز، ژله موزی و گردو نوشیدنی کوکتل موزی را تزئین کنید.

طرز تهیه کوکتل موز و انبه

کوکتل موز و انبه

مرحله اول تمام مواد لازم جهت تهیه کوکتل موزی با انبه را آماده کنید. مرحله دوم انبه را بشویید سپس آن را خرد کنید و داخل میکسر بریزید. مرحله سوم موزهای خرد شده را به انبه اضافه کنید و به مدت 3 دقیقه مواد را با هم میکس کنید.

مرحله چهارم تکه‌های یخ را به مواد اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا نرم و یکدست شود. مرحله پنجم لبه‌های جام‌های مخصوص کوکتل را به عسل آغشته کنید و در شکرهای رنگی بغلتانید. مرحله ششم یک اسکوپ بستنی وانیلی داخل جام‌ها بریزید سپس نوشیدنی آماده شده را روی آن بریزید.

نوشیدنی کوکتل موزی با انبه را می‌توانید با تکه‌های انبه تزیین و به همراه یک برش چیز کیک موز سرو و میل کنید.

کوکتل موز یکی از مقوی‌ترین کوکتل‌های میوه‌ای است.

طرز تهیه کوکتل بستنی و شاتوت

طرز تهیه کوکتل بستنی و شاتوت

میوه‌ها (هلو، گیلاس، آناناس، شاتوت) را با مخلوط کن با هم میکس کرده و در لیوان می‌ریزید و روی آن بستنی ‌را به‌وسیله قاشق بستنی (اسکوپ) قرار می‌دهیم و به‌وسیله میوه دورتادور آن را به سلیقه خود تزئین می‌کنیم.

طرز تهیه کوکتل توت فرنگی و هلو

طرز تهیه کوکتل توت فرنگی و هلو

در مرحله اول هلوها را در مخلوط کن ریخته تا خوب نرم شوند. موز را برش داده و با آب هلو مخلوط کنید.

یک‌سوم لیوان را آب هلو همراه با قطعات موز ریخته سپس روی آن را تا نیمه لیوان شیر توت فرنگی که با بستنی مخلوط کرده‌اید بریزید. چند عدد از توت فرنگی‌ها را له کرده روی آن بریزید. روی کوکتل را با قطعات توت فرنگی و موز تزئین کنید.

تهیه کوکتل با ترکیب توت فرنگی یکی از لذیذترین طعم‌ها را پدید می‌آورد.

جمع‌بندی

ما در این مقاله به طرز تهیه چندین نوع کوکتل میوه اشاره کردیم. کوکتل‌ها به دلیل داشتن میوه می‌تواند گزینه سالم‌تری نسبت به بستنی باشد.

خوشبختانه امکان سفارش آنلاین انواع آبمیوه طبیعی و بستنی https://snappfood.ir/service/juice/city/Tehran/near?page=0&section=SERVICES&superType=8  موجب شده در هر ساعتی از روز که هوس این نوشیدنی سرد را کردید، بدون صرف وقت و انرژی زیادی، به آن دست یابید.

با سفارش آنلاین از ویتامینه و بستنی عمو امیر می‌توانید به یکی از باکیفیت‌ترین نوع کوکتل‌ها دست یابید.

از میوه‌های استوایی نیز برای تهیه کوکتل میوه استفاده می‌شود. برای آشنایی با این میوه‌ها می‌توانید به مقاله معرفی میوههای استوایی https://blog.snappfood.ir/میوههایاستوایی/  مراجعه کنید.

اطلاعات بیشتر اسنپ فود:

بلاگ اسنپ فود: https://snappfood.ir/blog/مجلهاینترنتی/

آدرس سایت :   https://snappfood.ir/

آدرس اینستاگرام :  https://www.instagram.com/snappfood_ir/

آدرس اپ اسنپ فود: https://snappfood.ir/app

آگهی در گلونی

خروج از نسخه موبایل