BQ1 و XBB به ایران رسید؛ ابتلا به کرونا دوباره زیاد شد

شمار مبتلایان فقط در یکی از استان‌های چین به روزانه یک میلیون نفر رسید

BQ1 و XBB به ایران رسید؛ ابتلا به کرونا دوباره زیاد شد

  • این دو زیر سویه واکسن‌گریز نیستند و کسانی که واکسن و دوز یادآور زده‌اند در برابر آن بهتر مقاومت می‌کنند.

به گزارش گلونی پدرام پاک آیین در این باره گفت: روز گذشته، سه مورد ابتلا به زیر سویه‌های جدید اُمیکرون که در بسیاری کشورهای جهان شایع است امروز در کشور مشاهده شد.

وی افزود: از این سه مورد، ۲ نمونه مربوط به زیرسویه BQ1 و یک مورد مربوط به زیرسویه XBB است.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: این نمونه‌ها در آزمایشگاه مرجع دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران تشخیص داده شده است.

پاک آیین اضافه کرد: با توجه به سرعت انتقال بالای این زیر سویه‌ها در روزهای آینده شاهد افزایش آمار ابتلا به این زیر سویه‌های جدید خواهیم بود.

حتما در فضاهای بسته و متراکم ماسک بزنید

طغیان کرونا در چین

یورور نیوز نوشت: رئیس جمهوری چین روز دوشنبه و همزمان با ادامه شیوع فراگیر بیماری کووید۱۹، خواستار انجام اقداماتی برای «حفاظت موثر از جان مردم» شد.

این اولین اظهار نظر عمومی شی جین‌پینگ، طی حدود سه هفته‌ایست که از زمان صدور دستور لغو محدودیت‌های کرونایی می‌گذرد، محدودیت‌هایی که اجرای آنها در قالب سیاست کووید صفر از سال ۲۰۲۰ آغاز شده بود.

اما سه سال پس از ظهور اولین موارد ابتلا به ویروس کرونا در شهر ووهان، چین بار دیگر با سرایت انفجاری این ویروس مواجه است.

هر چند که آمار رسمی از ابتلای روزانه حدود سه هزار نفر و ثبت تنها شش مورد مرگ ناشی از کرونا طی سه هفته گذشته حکایت دارد، خبرگزاری فرانسه روز دوشنبه از چین گزارش داد که بسیاری از بیمارستان‌ها تخت خالی ندارند، داروخانه‌ها با کمبود داروهای تب‌بُر مواجه شده‌اند و برخی از کارکنان کوره‌های سوزاندن جسد که حاضر به گفتگو با این خبرگزاری شده‌اند از افزایش غیرعادی تقاضای نوبت خبر داده‌اند.

بسیاری از کارشناسان معتقدند، با وجود این که بخش بزرگی از سالمندان در چین در برابر بیماری کووید۱۹ واکسینه نشده‌اند، همه‌گیری این ویروس همچنان می‌تواند بسیار کشنده باشد.

همزمان، گروهی از متخصصان هم پایین بودن کارآیی و ماندگاری پایین تاثیر واکسن‌های ضد کووید چینی را یکی از دلایل ابتلای انفجاری در چین می‌دانند، تعداد ابتلایی که برخی خبرگزاری‌های غربی آنها چند میلیون در روز برآورد کرده‌اند.

پایان پیام

کد خبر : 275253 ساعت خبر : 12:13 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=275253
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات