گلونی

سخنرانی دکتر مرتضی فرهادی در نشست مجله بخارا

سخنرانی دکتر مرتضی فرهادی در نشست مجله بخارا

سخنرانی دکتر مرتضی فرهادی در نشست مجله بخارا

سخنرانی دکتر مرتضی فرهادی در نشست مجله بخارا

به گزارش گلونی طبق اطلاعات کانال مجله بخارا، دویست و چهل و هفتمین نشست از سلسله جلسات پنجشنبه‌های بخارا به دیدار و گفتگو با دکتر مرتضی فرهادی، نویسنده، پژوهشگر، مردم‌شناس اختصاص یافته است.

این نشست درباره گزارش یافته‌های پژوهشی استاد فرهادی در حوزه انسان‌شناسی یاریگری و رد نظریه تّک‌رّوی ایرانیان به ویژه کشاورزان ایرانی، در ساعت ۹ صبح پنجشنبه ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۱ با حضور آرین طاهری، کاوه فرهادی و علی دهباشی با نمایش مستند (سرود دشت نیمور) به کارگردانی زنده یاد محمدرضا مقدسیان  در مدرسه فیلم سازی و پژوهش‌های سینمایی هیلاج برگزار شد.

سخنرانی استاد مرتضی فرهادی در نشستی که مجله بخارا به دیدار و گفتگو با ایشان اختصاص داد را از طریق ویدیوی زیر ببینید:

نماشای گلونی را دنبال کنید

استاد فرهادی در ۱۴ بهمن سال ۱۳۲۳ در ملایر به دنیا آمد. دوره کودکی را در مهاباد، و دوران نوجوانی و جوانی را در خمین گذراند. وی دارای لیسانس در رشته روان‌شناسی، فوق لیسانس در رشته ارتباطات اجتماعی و دکترا در رشته جامعه‌شناسی می‌باشد.

دکتر فرهادی با ۵۶سال خلق آثار ادبی،هنری، علمی، مطبوعاتی و ۵۵ سال تدریس در سطوح گوناگون از دورترین روستاهای لرستان تا مرکز ایران از دهه ۴۰ تا به امروز، گمنام‌ترین استاد این مرز و بوم بوده است. دلیل این گمنامی آثار نازل و یا اندک نبوده است.

ایشان  هم‌اکنون بازنشسته هیئت علمی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی و سردبیر فصلنامه علوم اجتماعی است.

دکتر فرهادی از کمی قبل از انقلاب تاکنون، در دانشکده‌های مختلف به تدریس دروسی نظیر مبانی مردم‌شناسی، مردم‌شناسی روستایی، مردم‌شناسی ایران، مردم‌شناسی هنر، مردم‌شناسی فرهنگی، جامعه‌شناسی ایلات و عشایر، جامعه‌شناسی روستایی، تعاونی‌های سنتی، نظریه‌ها و سازمان‌های مشارکتی، روان‌شناسی اجتماعی و … پرداخته‌است.

نخستین پژوهش میدانی و مردم‌شناسی وی در سال ۱۳۴۷ انجام و در سال ۱۳۴۸، در نخستین ویژه‌نامه روستایی ایران به نام کتاب روستا به چاپ رسیده است.

پایان پیام

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

خروج از نسخه موبایل