گلونی

کتاب صوتی کلیدر منتشر شد

کتاب صوتی کلیدر منتشر شد

کتاب صوتی کلیدر منتشر شد

کتاب صوتی کلیدر منتشر شد

به گزارش گلونی به نقل از فیدیبو، کُلیدر بلندترین رمان ایرانی و دومین رمان بلند جهان، اثر ماندگار محمود دولت آبادی است.

این کتاب صوتی به سرپرستی گویندگی آرمان سلطان‌زاده، همراهی بیش از 100 گوینده زبده و باسابقه و قطعاتی از آلبوم‌ها و اجراهای کیهان کلهر تهیه شده است. محمود دولت‌آبادی نیز به عنوان گوینده افتخاری در بخش‌های از این کتاب صوتی حضور دارد.

کتاب صوتی کلیدر دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی چون حضور بیش از 100 گوینده زبده و باسابقه رادیویی، همکاری دو ناشر بزرگ صوتی ایران؛ نشر صوتی آوانامه و رادیو گوشه، قطعات و اجراهایی از کیهان کلهر و با گویندگی افتخاری محمود دولت آبادی است.

کتاب صوتی کلیدر با توجه به ویژگی‌های منحصربفردی که دارد، بزرگ‌ترین پروژه کتاب صوتی ایران خواهد بود.

برای ضبط این اثر سترگ دو ناشر صوتی؛ نشر صوتی آوانامه و رادیو گوشه همکاری داشته‌اند. سرپرستی گویندگان بر عهده آرمان سلطان‌زاده بوده و همانطور که ذکر شد بیش‌از 100 گوینده و صداپیشه در نقش‌ شخصیت‌های مختلف این رمان در این اثر حضور دارند.

از جمله این گویندگان می‌توان به؛ فریبا متخصص، مهبد قناعت پیشه، محسن بهرامی، شیما درخشش، بیوک میرزایی، محسن زرآبادی، تایماز رضوانی، نورالدین جوادیان، مهدی صفری، ارشیا شریعتی و .. اشاره کرد.

برای ساخت موسیقی این اثر از بخش‌هایی از اجراها و آلبوم‌های کیهان‌ کلهر ،کمانچه‌نواز و موسیقیدان برجسته ایرانی، استفاده شده که آواها و قطعات انتخاب شده به خوبی گویای فضای کلی کتاب و منطقه جغرافیایی اتفاقات آن است.

از دیگر نقاط قابل اشاره در خصوص صداها و نواهای این اثر باید اشاره داشت که تمام صداهای پس‌زمینه آن در منطقه سبزوار، نیشابور، روستای کلیدر و دیگر روستاهای آن مناطق ضبط شده است. این صداها نیز کمک می‌کند شنونده این اثر خود را در صحنه رویدادها و حوادث حس کرده و فضای حاکم بر داستان را به خوبی درک کند.

کتاب کلیدر اثر محمود دولت‌آبادی یکی از ماندگارترین آثار در ادبیات معاصر فارسی است. دولت آبادی در این کتاب با تسلط مثال‌زدنی‌اش در زبان و فرهنگ عامه، ادبیات کهن، اصطلاحات و ادبیات شفاهی و قدرت خارق‌العاده نویسندگی‌اش توانسته این بلندترین رمان ایرانی را تبدیل به ماندگارترین اثر در حافظه ایرانیان کند.

برای خرید نسخه صوتی کلیدر کلیک کنید

کتاب کلیدر اثر داستانی بلند و خواندنی

پایان پیام

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

خروج از نسخه موبایل