همسایگان ایران در حوزه انرژی چه کرده‌اند؟

همسایگان ایران در حوزه انرژی چه کرده‌اند؟

به گزارش گلونی دکتر معصومه ابتکار با انتشار ویدیویی در کانال تلگرامش نوشت:

این سخنان دکتر اصغر ابراهیمی اصل، درست و واقعیتی تلخ است. در دولت یازدهم سیاست‌ها و مصوباتی برای پیشبرد «انرژی‌های تجدیدپذیر» اتخاذ کردیم و نیز مصوبه «اقتصاد کم کربن» را داشتیم.

نماشای گلونی را دنبال کنید

همسایگان ایران در حوزه انرژی چه کرده‌اند؟

به این منظور تمام دستگاه‌های اقتصادی در شورای سیاستگذاری تغییر اقلیم دولت برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و رشد اقتصادی ۸ درصد هماهنگ شده و برنامه ریزی کردند.

دستگاه‌های اجرایی نیز برنامه خود را ارایه دادند و منتهی به مصوبه‌ای شد که براساس آن دولت بتواند در زمینه انرژی‌های پاک، انرژی خورشیدی و حتی هیدروژن سرمایه گذاری کند.

در همکاری‌های بین المللی نیز به عنوان کشور متعاهد در کنوانسیون تغییر اقلیم برای عضویت در توافق پاریس برنامه ریزی کرده و بر اساس ظرفیت‌های اعلامی درصد کمتری را نیز پیشنهاد دادیم که با همکاری خوب دستگاه‌های اجرایی مرتبط مثل نفت، صنعت و نیرو این سند نیز در دولت تصویب شد.

در نهایت پیشنهاد دولت الحاق به توافق پاریس به دلیل ظرفیت‌های موجود در این توافق و همکاری‌های بین‌المللی بود. اتحادیه اروپا اعلام کرده بود که می‌تواند در ایران برای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر و به طور خاص، انرژی خورشیدی سرمایه گذاری فنی و مالی کند.

تمام معادلات نشان می‌داد این کار به نفع کشور است. مجلس نیز بر همین اساس الحاق ج. ا. ایران را به معاهده پاریس تصویب کرد. اما جریانی غیرعلمی، بدون هر گونه سابقه اجرایی و با انگیزه‌های سیاسی اقدام به جوسازی با دروغ و اتهامات بی‌پایه در رسانه‌ها کرد و در تقابل با دولت مانع از الحاق کشور به توافق پاریس شد.

این در حالی بود که حدود ۲۰۰ کشور به این توافق ملحق شده بودند و همکاری‌های خوبی شکل گرفته بود.

متاسفانه این جریان نه تنها هیچگاه پاسخگوی رفتارش نیست، بلکه پاداش هم می‌گیرد. در حالیکه ارزیابی اینگونه رفتارهای هیجانی و بی‌خردانه سیاسی موید هزینه‌های سنگینی برای کشور و مردم است.

از جمله اینکه حالا ما نشسته‌ایم و نگاه می‌کنیم که چه فرصت‌هایی را از دست دادیم و همسایگان چگونه مسیرها را گشوده‌اند و پیش رفته‌اند.

مستند توفان شن را ببینید؛ گرد و خاک و آینده ایران

پایان پیام

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 276498 ساعت خبر : 11:18 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=276498
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات