بهار بام خرم آباد تماشایی است

بهار بام خرم آباد تماشایی است

به گزارش گلونی بهار در هر شهر و در هر منطقه‌ای حال و هوای خودش را دارد و دعوت دوباره‌ای است از سوی طبیعت برای ادامه زندگی و نو شدن.

بسیاری از جاذبه‌های طبیعی در ایران وجود دارند، که گردشگران زیادی برای بازدید در فصل‌هایی مثل بهار یا پاییز به آنجا می‌روند.

یکی از این جاذبه‌ها بام خرم آباد در مرکز استان لرستان است. بام خرم‌آباد در شرق شهر خرم‌آباد و در بالای کوه مدبه واقع شده است.

اگر چه این کوه درختان زیادی ندارد و در سال‌های گذشته در بسیاری از مناطق آن درختکاری صورت گرفته است، اما در بهار امسال گل‌های شقایق زیبایی خاصی به این منطقه بخشیده‌اند.

گزارش تصویری ولی‌الله میراسماعیلی از بهار امسال در بام خرم آباد را ببینید:

دیدن این تصاویر از فراز این شهر و در کنار گل‌های سرخ شقایق، بار دیگر زنده بودن روح طبیعت را به تصویر می‌کشد و این گل‌های سرخ و زیبا بر بلندای شهر خرم‌آباد، بار دیگر نفس کشیدن و شادابی زمین را یادآور می‌شوند.

گفتنی است در دنیا ۱۱۰ گونه گل شقایق شناسایی شده که یک گونه آن زینت‌بخش طبیعت لرستان است. نوع خودرو دارای ۴ تا ۶ گلبرگ است.

دارای دو کاسبرگ است که هنگام شکفتن گل، می‌ریزد. شقایق، گل بومی استان لرستان است و در اکثر نواحی استان رشد می‌کند. این گل اغلب یک ساله و به ندرت ۲ ساله است.

پایان پیام

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 276608 ساعت خبر : 10:32 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=276608
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات