معرفی کتاب تقابل سیاسی جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی

معرفی کتاب تقابل سیاسی جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی

به گزارش گلونی کتاب «تقابل سیاسی جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی» نوشته بهروز خشت زر از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس منتشر و در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.

این کتاب به بررسی تقابل‌های ژئوپلیتیکی ایران و عربستان سعودی در دوران دفاع مقدس و بیداری اسلامی در منطقه خاورمیانه می‌پردازد.

در واقع این کتاب با توجه به مسائل و بررسی‌ها، بیانگر دخالت آشکار و پنهان عربستان سعودی در امور مختلف منطقه و بعضاً ایجاد جنگ‌های مختلف بوده است.

کتاب «تقابل سیاسی ایران و عربستان سعودی» در ۲۰۴ صفحه و شمارگان ۵۰۰ نسخه توسط انتشارات «بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس» به بازار نشر عرضه شده است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

ایران و عربستان دو کشور مهم و استراتژیک در سطح منطقه خاورمیانه و خلیج فارس هستند و این دو همواره روابطی توأم با فراز و نشیب‌های فراوان را در تاریخ تعاملات خود تجربه کرده‌اند.

این روابط با وقوع انقلاب اسلامی ایران وارد فاز جدیدی شده و حالت خصمانه‌تری پیدا کرده است.

هر چند در برخی از ادوار پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران شاهد گسترش روابط و تنش زدایی میان این دو کشور بوده‌ایم؛ اما همواره میزانی از رقابت و خصومت میان این دو کشور وجود داشته است.

در حال حاضر نیز روابط میان این دو کشور تنش آلود است و در برخی از حوزه‌ها نظیر سوریه، عراق، یمن و بحرین به رویارویی غیر مستقیم انجامیده است.

این روابط واجد ویژگی‌های ژئوپلتیک، استراتژیک و ایدئولوژیک است و تأثیر هر کدام از این مولفه‌ها در تنش‌های میان این دو کشور غیر قابل انکار است.

معرفی سایر کتاب‌ها را اینجا بخوانید

پایان پیام

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 276314 ساعت خبر : 10:40 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=276314
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات