برنامه ارتش سری؛ آنقدرها هم که می‌گویند سری نیست

برنامه ارتش سری؛ آنقدرها هم که می‌گویند سری نیست

اگر با سریال به یاد ماندنی «ارتش سری» خاطره دارید، سعی کنید آن را دوباره به یاد بیاورید. چون گویا برنامه‌سازان با کمبود اسم و محتوا برای برنامه‌شان مواجه شدند و برنامه‌ای با همین نام برای شبکه نمایش خانگی ساخته‌اند.

به گزارش گلونی رئالیتی‌شو ارتش سری ساخته سعید ابوطالب، برنامه‌ای است شبیه مسابقه مافیا که این روزها به صورت هفتگی از فیلیمو پخش می‌شود.

طبق آنچه در توضیحات اولیه بازی آمده این بازی یک بازی ایرانی است و ما از ایرانی بودن فقط بازیکنان، راوی و زبان فارسی که با آن حرف می‌زنند را دیده‌ایم.

اگر نه فضای بازی در کافه‌ای در سال ۱۹۴۵ در بلژیک می‌‌گذرد و نقش‌ها، لباس‌ها و حتی پیشخدمت کافه بر مبنای سریال ارتش سری طراحی شده‌اند.

در این برنامه اولین چیزی که می‌بینیم ورود بازیگران و هنرمندانی است که از بس آنها را به جای سینما و تلویزیون در رئالیتی‌شو‌های مختلفی دیده‌ایم، اگر آنها را در خیابان به صورت اتفاقی ببینیم رویمان را برمی‌‌گردانیم.

همین بازیگران لباس‌های نقش‌های این مسابقه را بر تن کرده‌اند و دور چند میز نشسته‌اند و امیرعلی نبویان گرداننده این بازی است.

این بازی هشت نقش و ده بازیکن دارد که در دو گروه گشتاپو و نجات (پارتیزان) با هم رقابت می‌کنند.

نقش‌های این بازی عبارتند از سرهنگ کسلر، دکتر پاسکال، خلبان، مامور نجات، گشتاپوی ساده، راینهارت، کرتیس و مشتری که در مطالب بعدی هر کدام را مفصل شرح می‌‌دهیم.

در مورد اصل بازی و قوانین آن باید بگوییم که اگر در بچگی در جواب «می‌خوای چیکاره بشی» می‌‌گفتید «خلبان» و نتوانستید پرواز کردن را در کنار ریاضی خواندن ادامه دهید، نگران نباشید. این بازی برای شما ساخته شده است. چون خلبان در این بازی نقش مهمی‌ دارد.

در اصل، ارتش سری شبیه بازی مافیاست ولی با آن تفاوت دارد. شباهتش را از آنجا می‌‌فهمیم که خیلی از بازیکنان به جای آنکه بگویند گروه نجات هستند، می‌‌گویند: «من شهروندم و می‌‌خوام مافیا رو بیرون کنم.». گویا هنوز حال و هوای برنامه قبل را دارند و به‌روز نشده‌اند.

اما تفاوت آنجا مشخص می‌شود که هدف هر دو گروه، زنده نگه داشتن خلبان است.

چون اطلاعات مهمی‌ در دست دارد و اگر هر گروهی چه گشتاپو، چه گروه نجات یا پارتیزان خلبان را با تیر بزنند، گروه مقابل برنده می‌شود.

مگر در شرایطی خاص که فقط یک فرد اسلحه‌دار از گروه نجات در بازی مانده باشد و خلبان را با تیر بزند و نگذارد اطلاعات دست گشتاپو بیفتد.

یکی از تفاوت‌های این بازی داشتن اتاق گفتگو است که هر  بازیکن یک بار می‌‌تواند در بازی از آن استفاده کند و یک نفر را به اتاق ببرد و ساید او را بپرسد.

آن فرد باید راستش را بگویید مگر اینکه کسلر یا خلبان باشد. به همین علت، گفت‌وگوها سری بودن این بازی را تا حد زیادی زیر سوال می‌برد و خیلی از اسم برنامه تبعیت نمی‌کند.

همچنین بازیکنانی که تفنگ دارند باید در صورت یکدیگر نگاه کنند و شلیک کنند و خبری از تیر شب نیست.

این هم اسرار بازی را برای همه لو می‌‌دهد و خیلی نمی‌توان پیچیده بازی کرد و ما هر بار بیشتر از قبل به سری بودن این ارتش شک می‌کنیم.

ارتش سری به فیلیمو رسید

ارتش سری را در فیلیمو ببینید

پایان پیام

نویسنده: سارا ملاعباسی

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 276808 ساعت خبر : 11:21 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=276808
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات