مراتب ثبت ملی ۵ درخت کهنسال دماوند به استاندار تهران ابلاغ شد

مراتب ثبت ملی ۵ درخت کهنسال دماوند به استاندار تهران ابلاغ شد

معاون میراث‌فرهنگی استان تهران از ابلاغ ثبت ملی ۵ درخت کهنسال شهر دماوند در فهرست میراث طبیعی ملی به استاندار تهران خبر داد.
به گزارش گلونی به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تهران، محسن سعادتی گفت: «این درختان کهنسال ثبت شده در فهرست میراث طبیعی شامل یک درخت گردو ۴ درخت چنار است.»

معاون میراث‌فرهنگی استان تهران عنوان کرد: درختان چنار در محله چالکا، ساران، جیلارد و مهرآباد و درخت گردو در محله ورین شرقی قرار دارد.

او افزود: «شناسایی و ثبت درختان کهنسال به عنوان میراث طبیعی در فهرست آثار ملی از لویت‌های معاونت میراث‌فرهنگی تهران است.»

گفتنی است دَماوَند یکی از شهرهای استان تهران و مرکز شهرستان دماوند است.

شهرداری دماوند در سال ۱۳۱۲ تأسیس شد. دماوند و اطراف آن به شماره ۵۶ در آثار ملی ایران در ۲۴ شهریور ۱۳۱۰ ثبت و همچنین به عنوان شهر نمونه گردشگری ایران نیز برگزیده شده‌ است.

این شهر از رشد و توسعه قصبه دماوند به وجود آمده‌است، که به خط مستقیم در فاصله ۲۵ کیلومتری جنوب شرقی کوه دماوند و ۷۴ کیلومتری شرق شهر تهران قرار دارد.

ارتفاع این شهر از سطح دریا ۱۹۶۰ متر و توسط چند رود مشروب می‌شود، یکی از مشرق که از دریاچه تار سرچشمه می‌گیرد و دیگری از شمال غربی که از مشا و تیزاب سرچشمه گرفته و پس از پیوستن به یکدیگر رود دماوند را تشکیل می‌دهند.

یک سنگ چخماق کشف شده از غار کلدر تاریخ نگاری شد

ابلاغ مراتب ثبت ملی ۲۲ اثر منقول فرهنگی تاریخی به استاندار لرستان

پایان پیام

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 276782 ساعت خبر : 6:35 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=276782
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات