روان شناسی رسانه اجتماعی؛ یک دنیای ارتباطی جدید
به گزارش گلونی کتاب «روان شناسی رسانه اجتماعی» در نشرنو منتشر شد. نشرنو درباره این کتاب نوشت:
آیا در رسانه اجتماعی ما واقعاً خودمان هستیم؟ آیا میشود از ارتباط با افرادی که از آنها شناختِ اجمالیِ آنلاین داریم بهرهای ببریم؟ چرا کسانی سفره دل خود را زیاده در سایتهای شبکههای اجتماعی باز میکنند؟
روانشناسی رسانه اجتماعی به این میپردازد که چگونه بخش بزرگی از زندگی روزمره ما در فضای آنلاین سپری میشود و این موضوع چه تأثیراتی بر هویت و بهزیستی و روابط ما میگذارد.
کتاب از سویی نشان میدهد که پروفایلها و همپیوندان آنلاین و استاتوسها و اشتراکگذاری عکسها چگونه میتوانند راهی برای ابراز خودمان و شکلدهی به دایره تعاملاتمان باشد، و از سوی دیگر مشکلات رسانه اجتماعی از قبیل مسائل مربوط به حریم خصوصی را برجسته میکند.
از فومو (ترسِ جاماندن) گرفته تا فرِپینگ (تغییر دادن اطلاعات پروفایل فرد در شبکه اجتماعی بدون اجازه او) و از توییت زدن گرفته تا سلفی گذاشتن، روان شناسی رسانه اجتماعی نشان میدهد که رسانه اجتماعی چگونه دنیای ارتباطیِ کاملاً جدیدی ایجاد کرده است و، خوب یا بد، احتمالاً کماکان سهم مهمی در چگونگی درک ما از خودمان خواهد داشت.
کیوران مکمائن دارای دکترای تاریخ و نظریه روانشناسی از یونیورسیتی کالج دوبلین است. در علایق پژوهشی او روانشناسی و فناوری به هم میپیوندند، ازجمله در زمینه امنیت سایبری و رسانه اجتماعی.
«روانشناسی رسانه اجتماعی» از کتابهای مجموعه «روانشناسیِ همهچیز» است. این مجموعه به بررسی عوامل روانی پنهانی میپردازد که ما را از امیال و نفرتورزیِ ناخودآگاه به غرایز طبیعی اجتماعی سوق میدهند.
هریک از این کتابهای جذاب و آموزنده و عمیق که فرد متخصصی در حوزه خود نگاشته است به بررسی این موضوع میپردازد که دانشِ مبتنی بر تحقیق چگونه با حکمت عامیانه و رایج مقایسه میشود، و نشان میدهد که روانشناسی چگونه میتواند فهم ما را بهدرستی از زندگی نوین غنی سازد. زبان ساده کتابها به فهم بهتر خواننده کمک میکند.
برای تهیه کتاب بر روی لینک کلیک کند
معرفی سایر کتابها را اینجا بخوانید
پایان پیام