پاک‌سازی آبشار «نوژیان» از زباله

بسیاری زباله‌هایشان را جمع می‌کردند اما با خود نمی‌بردند. بسیاری هم اصلا اعتقادی به جمع کردن زباله نداشتند. یک خانواده هم در کمال تعجب زباله‌هایش را نبرد اما آنها را آتش زد. وقتی هم پرسیدیم که چرا آتش می‌زنید گفتند داریم کار زیست‌محیطی انجام می‌دهیم.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، منطقه «هشتادپهلو» در خرم‌آباد، و مسیر آبشارهای «نوژیان» و «وارک» تفرجگاه مردم خرم‌آبادی است و در روزهای تعطیل و  روزهای آخر هفته‌، همیشه شلوغ است. از آنجا که یکی از اهداف پایگاه خبری گلونی توجه به محیط زیست است، برخی از اعضای تحریریه پایگاه گلونی، روز ۱۵ خرداد به پاک‌‌سازی بخشی از حریم آبشار نوژیان پرداختند.

به گفته خبرنگار گلونی، با وجود ورودی ۲ هزار تومانی، متاسفانه اوضاع در حریم آبشار اصلا خوب نیست و بسیاری از زباله‌ها در آنجا جمع شده‌اند و بو گرفته‌اند. مردم هم اغلب رعایت نمی‌کنند و هم در حریم آبشار و هم در تمام طول مسیر آتش روشن کرده بودند و توجهی به خطر آتش برای بلوط‌های کهنسال هشتادپهلو نداشتند. این منطقه پر از درختان بلوط قدیمی و تناور است که شکوه و هیبت خاصی دارند.

گزارش تصویری گلونی را از پاک‌سازی حریم آبشار ببینید.

پایان پیام

آبشار نوژیان

آبشار نوژیان از مرتفع‌ترین آبشارهای ایران در استان لرستان واقع شده‌است. این آبشار در ۳۸ کیلومتری جنوب شرقی خرم‌آباد (بخش پاپی) به ارتفاع ۹۵ متر و عرض تاج ۵ متر است.

آبشار نوژیان چهل و ششمین اثر ملی است که توسط سازمان میراث فرهنگی در ۲۷ اسفند ۱۳۸۷ در فهرست میراث طبیعی ایران قرار گرفت.
گردشگاه جنگلی نوژیان بالای کوه تاف قرار دارد. در کوه تاف انواع گیاهان دارویی می‌رویند و دارای طبیعتی زیبا و دیدنی است. مردم و گردشگران زیادی برای تماشای این آبشار و برای جمع‌آوری گیاهان دارویی به این ناحیه می‌آیند. راه ارتباطی آن از طریق خرم‌آباد به گردنه نوژیان جاده آسفالته یا از راه‌آهن به ایستگاه کشور و از آن طرف هم با یای پیاده حدود ۲ ساعت پیاده‌روی به سمت آبشار است.

کد خبر : 1159 ساعت خبر : 0:35 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=1159
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات