امکانات اطفای حریق داد همه را درآورده

در روزهای گذشته چندین بار مناطق مختلف شهرستان پلدختر دچار حریق شده است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا، از اوایل هفته جاری تاکنون هر روز شاهد آتش‎سوزی مراتع و جنگل‎های پلدختر بوده‎ایم و روزهای این شهرستان بدون حریق سپری نمی‎شود.

این آتش‎سوزی‎ها خسارت‏‎‎های زیادی به جنگل و مراتع پلدختر وارد کرده و هنوز که هنوز است، امکانات محدود اطفای حریق مشهود و داد همه را درآورده است.

آتش‎سوزی‎ها به عنوان جزء لاینفک روزهای اخیر پلدختر بوده و از اوایل هفته جاری در مناطقی از جمله کرکی، چول‎هول، بادامک، طایی و… چندین حریق رخ داده و موجب خسارت شده که هنوز آمار دقیقی از آتش‎سوزی‎ها گزارش نشده است.

جدیدترین آتش‎سوزی بامداد امروز اطفا شده و مناطقی از کرکی، چول‎هول و طایی از آتش رهایی یافتند و این آتش‎سوزی‎ها از عصر دیروز آغاز و تا ساعت دو بامداد ادامه داشته است.

با اینکه یگان‎های اجرایی بعد از هر مهار آتش‎سوزی در منطقه حضور دارند که بار دیگر آتش به دامان طبیعت نزند اما باز هم کار خودش را می‎کند و دود بلند می‎شود.

علی خادمی مدیرکل جهاد کشاورزی پلدختر با تایید این آتش‎سوزی‎ها گفت: این سه مورد حریق ساعت دو بامداد امروز کنترل شده و نیروهای یگان‎های اجرایی منابع طبیعی و جهاد کشاورزی آنجا هستند که بار دیگر آتش شیوع پیدا نکند و این مناطق تحت مراقبت هستند.

پایان پیام

در مورد آتش‌سوزی جنگل

آتش‌سوزی جنگل یک نوع آتش‌سوزی کنترل‌ناپذیر است که در منطقه‌ای با گیاهان اشتعال‌پذیر در نواحی روستایی یا در طبیعت وحش روی می‌دهد. آتش‌سوزی جنگل با دیگر انواع آتش‌سوزی‌ها از نظر گستردگی، سرعت گسترش از منشأ، پتانسیل تغییر جهت ناگهانی و توانایی جهیدن از میان فضاهای خالی مانند جاده‌ها، رودخانه‌ها و دیگر نقاط اشتعال‌ناپذیر تفاوت دارد. آتش‌سوزی جنگل از نظر علت آتش‌سوزی، ویژگی‌های فیزیکی آن مانند سرعت پراکندگی، وجود مواد اشتعال‌پذیر و تأثیر آب‌وهوا بر آتش توصیف می‌شوند.

کد خبر : 4427 ساعت خبر : 8:26 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=4427
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات