سنگ حافظ با عکس لطفی و شعر سعدی

سنگ حافظ با عکس لطفی و شعر سعدی

به گزارش پایگاه خبری گلونی، یک سنگ‌تراشی برای تبلیغ کار خود کار متفاوتی کرده است. این مغازه که در یکی از شهرهای شمالی است سنگ‌قبری با مشخصات حافظ شیرازی درست کرده است و بیرون مغازه گذاشته است اما عکس و شعری که برای این سنگ قبر انتخاب کرده است کمی عجیب است.

سنگ حافظ با عکس لطفی و شعر سعدی

photo_2015-12-01_21-27-51

محمدرضا لطفی (زادهٔ ۱۷ دی ۱۳۲۵ در گرگان – درگذشتهٔ ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ در تهران) ردیف‌دان، موسیقی‌دان، آهنگ‌ساز، نوازندهٔ برجستهٔ تارو سه‌تار و کمانچه همچنین پژوهشگر و مدرس موسیقی سنتی ایرانی بود. او از چهره‌های تأثیرگذار موسیقی ایرانی بود و با خلق آثاری چون «ایران ای سرای امید»، «کاروان شهید»، «برادر بی‌قراره» و «عشق داند» به میان تودهٔ مردم راه یافت.

لطفی بنیان‌گذار کانون فرهنگی و هنری چاووش، گروه شیدا و مکتب‌خانه میرزا عبدالله بود و هنرمندان بسیاری از جمله خانوادهٔ کامکارها، مجید درخشانی، صدیق تعریف، حمید متبسم و حسین بهروزی‌نیا را تربیت کرد. او در کنار تار و سه‌تار، کمانچه، دف، نی و سنتور نیز می‌نواخت.

لطفی تجربه همکاری با خوانندگان چون تاج اصفهانی، غلامحسین بنان و شجریان و شهرام ناظری را داشته و همچنین خوانندگانی چون هنگامه اخوان، صدیق تعریف، محمد گلریز و محمد معتمدی، علیرضا شاه‌محمدی و امیر اثنی‌عشری اولین‌بار توسط محمدرضا لطفی به جامعهٔ موسیقی معرفی شدند.

پایان پیام

کد خبر : 9306 ساعت خبر : 10:08 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=9306
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات