نشست خبری فیلم «برادرم خسرو»

به گزارش پایگاه خبری گلونی، کارگردان فیلم سینمایی «برادرم خسرو» با اشاره به انتخاب بیماری دو قطبی در این فیلم گفت: انتخاب این بیماری از عمد بود چرا که می‌توانست در بستر قصه کمک کند. اسم این بیماری حتی به داستان کمک می‌کرد.
نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی «برادرم خسرو» با حضور احسان بیگلری کارگردان، ناصر هاشمی، هنگامه قاضیانی، جواد یحیوی بازیگران این فیلم، سعید ملکان تهیه‌کننده و حامد ثابت آهنگساز برگزار شد.

خودم بیماری دو قطبی دارم
علی علایی که به عنوان منتقد در جلسه حضور داشت، در ابتدا‌ای نشست با تاکید بر اینکه در شاهد پوست اندازی در سینما هستیم، اظهار کرد: پوست اندازی سینمای ایران توسط اشخاص در حال اتفاق افتادن است و استعدادهایی وارد سینما شده‌اند که از تدبیر مدیران نیست و بخش نگاه نو که در سال‌های دور بیشتر آماتور محسوب می‌شد، حال گوی رقابت را ربوده و خودش بخش اصلی است.
وی ادامه داد: امیدوارم کیفیت سینما سال به سال افزایش یابد و بیشتر تولیدات سینمایی به سمت فیلم جشنواره‌ای بروند.
این منتقد با اشاره به اینکه «برادرم خسرو» پختگی زیادی دارد، گفت: در این فیلم اتفاقات زیادی رخ نمی‌دهد که تماشاگر را درگیر کند، بلکه دو برادر را به تصویر می‌کشد که چالش‌های می‌انشان وجود دارد.
علایی در بخشی از صحبت‌هایش با بیان اینکه خودش بیماری دو قطبی دارد، افزود: تعریف درستی از افرادی که این بیماری را دارند، به تصویر کشیده می‌شود و داد‌ه‌ها و اطلاعاتی که در این باره وجود دارد، به درستی شخصیت‌پردازی شده‌اند.
وی همچنین با بیان اینکه ریتم فیلم بسیار مناسب است و تا انت‌ها نیز حفظ می‌شود، تاکید کرد: بیمار دو قطبی در طول روز تغییر نمی‌کند، بلکه در طول هفته این اتفاق می‌افتد و از این جهت فیلم کاملا دقیق است.

از روی عمد بیماری «دوقطبی» را انتخاب کردم
احسان بیگلری با بیان اینکه خسرو می‌توانست بیماری دیگری داشته باشد، اظهار کرد: به عمد این بیماری را انتخاب کردم که در بستر قصه به من کمک کند. اسم این بیماری به داستان کمک می‌کرد. همچنین عمویی داشتم که خودکشی کرد و بعد‌ها فهمیدیم که همین بیماری را داشته است. این موضوع در ذهنم بود و از آن استفاده کردم.
وی ادامه داد: فکر می‌کنم وقتی درباره مسائل مختلف جامعه صحبت می‌کنیم، باید دراماتیزه کنیم و سپس آن را در قالب سینما به مخاطب ارائه دهیم.
این کارگردان جوان در تصریح کرد: فیلم‌نامه خیلی اتفاق خاصی نداشت، اما می‌خواستیم از این سائیدگی و هم جواری دو برادر، قصه را روایت کنیم و فصل، فصل «درامایتزه» کنیم که در ‌‌نهایت تماشاگر به چیزی برسد که آن را دوست داشته باشد یا نداشته باشد.

«برادرم خسرو» همه چیزی بود که می‌خواستم
هنگامه قاضیانی نیز با اشاره به اینکه آخرین فردی اضافه شده به پروژه بود، اظهار کرد: ری‌اشکن‌هایی که باید در مقابل چنین افرادی انجام داد، به اندازه ایفای خود نقش سخت بود.
وی همچنین تاکید کرد: در ۲۰ سالی که در سینما حضور داشتم، این فیلم تنها اثری بود که با سلیقه‌ام هم‌خوانی داشت و احساس کردم مجموعه اتفاق‌هایی که باید برای یک بازیگر بیفتد، با این کار برای من افتاد.
این بازیگر اذعان کرد: در این فیلم چند شانس از جمله قصه خوب، حضور در فضایی انسانی و محترم و کار کردن با کارگردان شریف را داشتم.
وی همچنین در پاسخ به علی علایی که گفت خودش بیماری دو قطبی دارد، اظهار کرد: اعتراف به چیزی که هستیم، شجاعت زیادی می‌خواهد.

باید برای جوانان ریسک کنیم
سعید ملکان در ابتدای صحبت‌هایش از شهاب حسینی به واسطه سرمایه گذاری در این اثر یاد کرد و افزود: جوانی در سینما ریسک دارد اما مسئله خیلی مهمی نیست. به هر حال افرادی برای حضور ما در سینما ریسک و اعتماد کردند و ما هم باید این اعتماد را به گرو‌ها و جوان‌های دیگر می‌کنیم. از نتیجه این کار خیلی راضی هستم.
وی همچنین تاکید کرد: انجام هیچ کاری آسان نیست و حتی فیلمی که یک لوکیشن داشته باشد هم سخت است.
ناصر هاشمی که نقش برادر خسرو را داشت، اظهار کرد: وقتی فیلمنامه را خواندم، نقش خوب و پیچیده‌ای بود و با بحث و صحبت درباره روند فیلم، بحث‌هایی شکل گرفت که به این فیلم رسیدیم. نمی‌توانم بگویم که این آدم چه کسی بود! چون خود من هم مانند تماشاچی به قضیه نگاه می‌کنم و همه چیز را می‌خواهم کشف کنم. این مسئله برای کسانی که کار هنری انجام می‌دهند، وجود دارد.
وی ادامه داد: بارز‌ترین ویژگی شخصیتی که ایفا کردم، نظم او در چهارچوب بتن زندگی بود که اجازه ورود کسی را به آن نمی‌داد. حتی خسرو هم همین شرایط را داشت و اجازه نمی‌داد کسی وارد زندگی‌اش شود.

بالاخره اجازه دادند کار کنم
جواد یحیوی هم درباره حضورش در این فیلم سینمایی عنوان کرد: مدتی کم کار بودم و حتی در مواقعی هم که امکان کار کردن داشتم، کمتر اجازه کار کردن پیدا می‌کردم، اما مدتی است که اتفاق‌های خوبی افتاده و اجازه دادند در سینما و تئا‌تر کار کنم.
وی ادامه داد: نقشی که بازی می‌کنم کسی است که به عنوان رفیق در این خانواده حضور دارد و از شرایط و اوضاع آن‌ها خبر دارد و همچنین می‌خواهد امکان پذیرش خسرو در خانواده را بهتر ایجاد کند.
حامد ثابت هم که آهنگسازی این اثر سینمایی را بر عهده داشت، بیگلری را کارگردان خوش‌آتیه‌ای دانست و اظهار کرد که دوست دارد کار بعدی‌اش را ببیند.

پایان پیام

کد خبر : 13481 ساعت خبر : 3:13 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=13481
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات