نشست خبری فیلم «عادت نمی‌کنیم»

به گزارش پایگاه خبری گلونی، کارگردان سینمایی «عادت نمی‌کنیم» معتقد است: در سینمای ایران به دلایل متعددی از شرایط اقتصادی و فیلمنامه گرفته تا اجرا، با محدودیت‌هایی در روایت مواجه می‌شویم و دست فیلمساز ایرانی خیلی بسته است. بر همین اساس ما در موارد متعدد مجبور می‌شویم فیلم‌های خود را بر اساس معضلات اجتماعی بسازیم.

نشست خبری سینمایی «عادت نمی‌کنیم» به کارگردانی ابراهیم ابراهیمیان صبح امروز سه شنبه ۲۰ بهمن ماه با حضور عوامل این فیلم برگزار شد.

این فیلم تقریبا پولانسکی وار ساخته شده است

کارگردان این فیلم در ابتدای صحبت‌های خود خطاب به اهالی رسانه اظهار کرد: اگر امروز به اینجا آمده‌ایم به احترام شماست. شنیدیم نشست برخی فیلم‌ها برگزار نشده اما ما مقید بودیم به احترام شما حتما در این نشست حضور داشته باشیم.
وی در ارتباط با اثر جدید خود نیز عنوان کرد: این فیلم تقریبا پولانسکی وار ساخته شده البته منظورم این نیست که بگویم مشابه آن سینما است اما از نظر بصری شباهت‌هایی میان این دو ساختار وجود دارد.

ابراهیمیان همچنین متذکر شد: هرچه بلد بودم در این فیلم پیاده کردم و از ابتدا سعی بسیار داشتیم که فیلمی استاندارد ساخته شود.
این کارگردان در ادامه یادآور شد: بر روی این فیلنامه حدود یازده ماه کار شده و سعی کردیم ممیزی‌های مرسوم ایران نیز در نظر گرفته شود.
وی در پایان در پاسخ به سئوالی که در ارتباط با سختی کار با بازیگران مطرح سینما مطرح شده بود گفت: با احترام به تمام بازیگران در خیلی موارد ممکن است بازیگر در روند تولید فیلم اتفاقات خاصی ایجاد کند اما در این فیلم هیچ مشکلی نبود و واقعا بازیگران و کستینگ بسیار خوبی داشته و هیچ مشکلی در روند ساخت فیلم نداشتیم.

پیمان جعفری تهیه کننده این فیلم هم با گرامی داشت یدالله نجفی، در این نشست به ارائه توضیحاتی مختصر درباره روند ساخت این فیلم پرداخت.

آنچه کار را سرپا نگه داشت تلاش یک گروه جوان بود

ساره بیات بازیگر نقش اول این فیلم هم در این نشست اظهار کرد: نویسنده و کارگردان کار زمانی که این متن در مرحله نگارش بود پیش فرض‌هایی در ذهن داشته و علاقمند بودند آن‌ها در روند کار رخ دهد. بر این اساس چندین جلسه داشته ودرباره این موارد صحبت شد و با یک تعامل توانستیم سر صحنه به نکات بیشتری که مد نظر داشتند برسیم.
وی ادامه داد: وسواس و سخت گیری ابراهیمیان امری به جاست و لازم است یک کارگردان چنین وسواسی داشته باشد تا بتوان به نتیجه کار اعتماد کرد.

سارا سلطانی نویسنده فیلمنامه نیز با ارائه توضیحاتی درباره روند کار گفت: مهندسی فیلمنامه بدون حضور ابراهیم ابراهیمیان کار بسیار دشواری بود اما او با صبر زیاد و همکاری قوی در نگارش این فیلمنامه کمک‌های بسزایی داشت.
ژینوس پدرام تدوینگر «عادت نمی‌کنیم» نیز در این نشست عنوان کرد: در تدوین این فیلم سعی کردیم به آنچه اتفاق افتاده وفادار باشیم.
این فیلم جای چندبار دیدن دارد

شهرام اخلاص‌پور مدیرپروژه و مجری این طرح نیز با اشاره به بحث‌هایی که مبنی بر شباهت این فیلم با آثار فرهادی مطرح می‌شود، گفت: داشتن شباهت با فیلم‌های فرهادی که از مفاخر سینماست اصلا امر بدی نیست اما ما آگاهانه تلاش کردیم و آنچه فیلم را سرپا نگه داشت آن است که این اثر حاصل کار یک گروه جوان و زبده بوده است.

وی افزود: حتی اگر این دوستان بر روی هر موضوع دیگری کار می‌کردند با توجه به تلاش آن‌ها قطعا به همین خوبی از کار در می‌آمد. این فیلم از آثاری است که جای چند بار دیدن دارد. حتی افراد بسیاری می‌گویند که این فیلم مابه ازای خارجی دارد. به هرحال این نوع مضامین از بستر اجتماع گرفته شده است. اگر ما به دنبال ژانرهای سینمایی در مکاتب مختلف می‌گردیم شاید بد نباشد نگاهی هم به محیط پیرامونی خود داشته باشیم.

علیرضا برازنده مدیر فیلمبرداری «عادت می‌کنیم» نیز در بخشی از این نشست به ارائه توضیحاتی کوتاه در خصوص نحوه ساخت این فیلم پرداخت.

موسیقی این فیلم برای پنج باند طراحی شده است

حامد ثابت آهنگساز این سینمایی هم درباره تفاوت موسیقی «عادت نمی‌کنیم» با سایر فیلم‌های خود گفت: موسیقی این فیلم برای پنج باند طراحی شده در حالی که فیلم‌های قبلی خود را استریو انجام می‌دادم. به زعم من موسیقی این فیلم تاکنون بهترین کار من بوده است.
پانته آ پناهی‌ها دیگر بازیگر فیلم نیز نقش خود در این اثر را نقشی وسوسه انگیز و متفاوت با کارهای قبلی خود دانست.
می‌توان این فیلم را یک فیلم کامل دانست

خسرو نقیبی منتقد حاضر در جلسه هم عنوان کرد: این فیلم را یکی از چند فیلم جشنواره امسال می‌دانم که می‌توان به آن عنوان فیلم کامل را اطلاق کرد.
وی ادامه داد: طی روزهای گذشته از سوی برخی منتقدان، فیلم بر روی موج فیلم‌های شبیه فرهادی قرار گرفت اما به نظر بی‌انصافی می‌رسد صرفا به دلیل مضمون چنین بحثی مطرح شود. اینکه دایره فیلم‌های مشابه اصغر فرهادی را تا این اندازه گسترده کنیم که هر
فیلم اجتماعی با مضمون قضاوت در آنجا بگیرد امر درستی نیست.

این منتقد همچنین متذکر شد: شاید بتوان گفت از لحاظ ساختاری هم این فیلم از بسیاری آثار یک سر و گردن بالا‌تر است. ما درباره یک فیلم بی‌نقص صحبت نمی‌کنیم اما این فیلم کار کم نقصی است.
حسام الدین مقامی کیا مدیر جلسه نیز در بخش‌هایی از این نشست به صحبتی کوتاه پرداخت.

پایان پیام

کد خبر : 13455 ساعت خبر : 12:41 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=13455
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات