هفته فیلم ایران در ارمنستان آغاز شد

هفته فیلم ایران، با اکران فیلم ایرانی شیار ۱۴۳ و حضور رایزن فرهنگی ایران و معاون وزیر فرهنگ ارمنستان در سالن آبی سینما مسکوی شهر ایروان آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، عصر چهارشنبه گروه فرهنگی ایرنا از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رایزن فرهنگی ایران در آیین گشایش هفته فیلم ایران در ارمنستان با اشاره به تأثیرگذاری فیلم و سینما در جهان معاصر و سرمایه‌گذاری گسترده کشورها در این هنر، به مقایسه فیلم فارسی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و پس از آن پرداخت.
مجید مشکی ادامه داد: به اذعان ناظران آگاه و کارشناسان خبره هنر هفتم، عیار سکه فیلم ایران پس از انقلاب اسلامی به مراتب با ارزش‌تر از فیلم‌های قبل از انقلاب است.
وی افزود: فیلم قبل از انقلاب تحت تأثیر مسائل کم اهمیت و نگاه غیراخلاقی به سینما و فیلم، نه از نظر فرهنگی و اجتماعی و سیاسی جایگاهی داشت و نه از ارزش‌های هنری برخوردار بود.
مشکی در ادامه اظهار کرد: سینما و فیلم ایرانی پس از انقلاب اسلامی، ضمن تأثیرگذاری در عرصه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی با معیارهای هنری جهان معاصر چنان آمیخته است که توان حضور و رقابت را در جشنواره‌های بین‌المللی دارد و این مهم در سایه اهتمام نظام اسلامی به این هنر به دست آمده است.
رایزن فرهنگی ایران تأکید کرد: سینمای امروز ایران، معناگرا و معنویت محور، سینمای عشق و صلح و دوستی و در یک کلام سینمای زندگی برای تعالی بشر است که می‌تواند الگوی مناسبی برای هنر هفتم در جهان باشد.
در بخش دیگری از این مراسم، معاون وزیر فرهنگ ارمنستان ضمن ابراز خرسندی از برگزاری اولین هفته فیلم جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان، این اقدام را اگرچه دیر هنگام ولی بسیار موثر در روابط فرهنگی دو کشور ارزیابی کرد.
نرسس تروارتانیان ابراز امیدواری کرد تا فرهنگ‌دوستان ارمنستان همه ساله شاهد برگزاری هفته فیلم ایران در این کشور باشند.

پایان پیام

کد خبر : 19188 ساعت خبر : 9:46 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=19188
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات