یخ مراد در انتظار گردشگران

قندیل‌های بسیار زیبای غار یخ مراد ماه‌های اسفند و فروردین در بهترین وضعیت به سر می‌برند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، زیبایی بکر غار یخ مراد استان البرز که در جاده چالوس واقع‌شده، در انتظار گام‌های مسافران و گردشگران نوروزی است و مسافران و گردشگران با آمدن به این غار، از تماشای زیبایی‌های داخل و خارج آن بهره‌مند می‌شوند.

غار یخ مراد در حوالی روستای آزادبر و روستای کهنه ده در منطقه گچسر و جاده چالوس در استان البرز واقع‌شده و فاصله این غار از تهران در حدود ۶۵ کیلومتر است ،دریچه ورودی این غار در ارتفاعات کوه‌های منطقه واقع‌شده است و مسیر غار به‌صورت کلی، شیب‌دار و رو به پایین است.

ارتفاع این غار از سطح دریا حدود دو هزار و ۶۴۰ متر است ضمن اینکه دهانه غار یخ مراد، سه متر پهنا و هشت متر ارتفاع دارد ،در ماه‌های اسفند و فروردین، قندیل‌های بسیار زیبای غار در بهترین وضعیت به سر می‌برند و گردشگران با حضور در غار در زمان‌های یادشده، تصویری بسیار به‌یادماندنی از یک غار زیبا را مشاهده می‌کنند.

یخبندان غار از اسفندماه آغاز و تقریبا تا اواسط بهار سال بعد ادامه دارد و سپس در طول تابستان و پاییز به علت خشکی هوا و عدم جریان آب، یخها شروع به ذوب شدن کرده و روبه کاهش می‌رود.

غار یخ مراد یکی از پر پیچ و خم ترین غارهایی است که نظیر آن به ندرت دیده شده و از این رو بازدید تمام نقاط آن مستلزم وقت کافی، حوصله و دقت فراوان و در دست داشتن کروکی دقیق و کامل است.

پایان پیام

 

 

کد خبر : 38521 ساعت خبر : 4:15 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=38521
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات