طنز/وقتی یوزپلنگ‌ها دربست می‌گیرند

طنز/وقتی یوزپلنگ‌ها دربست می‌گیرند.

پایگاه خبری گلونی، ارژنگ حاتمی: به‌تازگی بخش مهمی از جاده‌ای که قلب زیستگاه یوزپلنگ ایرانی را نشانه گرفته آسفالت شده و در آستانه ورود به پناهگاه حیات‌وحش است. در همین خصوص نظر یکی از کارشناسان را در این خصوص جویا شدیم.

این کارشناس در حالیکه عکس‌هایی از خودش در حال کشیدن گوش‌ِگورخرهای ایرانی در حال انقراض بر در دیوار منزلشان دیده می‌شد؛ گفت: این مورد اتفاق بسیار خوبی است و از همین‌جا، جا دارد از تمام آنهایی که مسبب این اتفاق خوب شده‌اند تشکر کنم. اگر محل زندگی پوزپلنگ‌های ایرانی آسفالت شود، فواید بیشماری دارد که فقط به دو نمونه آن اشاره می‌کنم.

طنز/وقتی یوزپلنگ‌ها دربست می‌گیرند

فایده اول: همانطور که می‌دانید یوزپلنگان عادت دارند تند بدوند و سرعت قابل توجهی هم دارند، اما متاسفانه دیده شده است که برخی از این یوزهای جوان به خاطر سرعت بالایشان مغرور شده و جوگیر می‌شوند و به همین دلیل احترام پدر و مادرشان را نگه نمی‌دارند. اگر محل زندگی آنها آسفالت شود، این حسن را دارد که این پلنگان جوان با مشاهده خودروهایی که خیلی تند می‌روند خواهند دید سرعتشان در مقابل آنها چیزی به شمار نمی‌رود و ضمن کم‌شدن رویشان، مغرور و جوگیر نشده و احترام بزرگتر را نگه خواهند داشت.

فایده دوم: همانطور که می‌دانید در برخی از بیماری‌ها و اتفاقات سرعت رسیدن بیمار به مراکز درمانی بسیار اهمیت دارد و ایضا همانطور که همگان می‌دانیم یوزپلنگ‌ها در معرض انقراض هستند، اگر محل زندگی آنها آسفالت شده باشد، این فایده را دارد که اگر یوزپلنگی دستش شکست و یا حمله قلبی به وی دست داد، می‌تواند سریعا یک خودروی دربست گرفته و خودش را به نزدیکترین دامپزشکی برساند.

پایان پیام

کد خبر : 39513 ساعت خبر : 0:38 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=39513
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات