رسانه‌ها غذای خوب را به مردم معرفی کنند

رسانه‌ها غذای خوب را به مردم معرفی کنند

به گزارش پایگاه خبری گلونی، رئیس اتحادیه چلوکباب و چلو خورشت گفت: «برای اطلاع از سلامت هر غذا لازم است قیمت آن آنالیز شود. در حال حاضر گوشت راسته گوسفندی با قیمتی معادل ۸۵ هزار تومان خریداری می‌شود و یک کیلو برنج ایرانی نیز قیمتی حدود ۱۳ هزار تومان دارد.»

حتی روی کاغذ هم با پنج هزار تومان نمی‌توان یک پرس کوبیده با برنج خورد چه برسد به واقعیت. طرح پایش مواد غذایی داشت خوب عمل می‌کرد، توجه رسانه‌ها را به‌خود معطوف کرده‌بود و شیادان حوزه غذا و دارو را مضطرب کرده‌ بود اما از میانه راه عقب کشید. به همان اخبار جسته و گریخته همیشگی و یک در میان در تلگرام خلاصه شد.

رسانه‌ها غذای خوب را به مردم معرفی کنند

طرح پایش مواد غذایی می‌توانست یک دورخیز بزرگ برای تغییر سبک زندگی‌مان باشد، اینکه جدا از بسته‌های غذایی و رنگ و لعاب این بسته‌ها حواسمان به چیزهای دیگری باشد، به فاکتورهایی که سلامتی‌مان را می‌تواند به خطر بندازد. دولت، سازمان استاندارد و وزارت بهداشت در جنجال روغن‌های پالم قوی عمل کردند، آن‌ها به افکار عمومی پاسخگو بودند و ما هم می‌توانسیتیم خبرها را از منابع مؤثق رسانه‌ای دریافت کنیم، اما آنها عقب کشیدند. نوسان بازار گوشت و مرغ باعث شد راست و دروغ این قیمت‌ها را به‌سادگی تشخیص ندهیم چه برسد به آنالیز کردن آنها.

از یک جایی به‌بعد فرهنگ غذا خوردن در رستوران‌ها هم به سمت دیگری سوق پیدا کرد، انگار قبل از اینکه برای سلامتی‌مان غذا بخوریم برای نمایش دادن این کار را می‌کردیم. ما پشت فیلترها و رنگ‌ها و نقاب خنده‌ها پنهان می‌شدیم و عکس ناهار و شاممان را در فضای مجازی منتشر می‌کردیم، دریافت لایک و کامنت و حتی تگ شدنمان در صفحه آن رستوران مهم‌تر از کیفیت غذاهایش بود. ما به برندها فرصت می‌دادیم که گاهی با تقلب و کم‌فروشی هم بالا بیایند. خیلی از همین برندها را خودمان مطرح کردیم و برای همین وقتی اخبار پلمپ آنها را در فضای مجازی می‌خواندیم، باور نمی‌کردیم چه کلاهی بزرگی بر سرمان رفته است.

برای اعتماد به سلامت مواد غذایی باید دوباره توجه افکار عمومی را به طرح پایش مواد غذایی معطوف کرد. ذره‌بین رسانه‌ها تنها راه توقف تقلب‌ها در این حوزه‌ است.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 49385 ساعت خبر : 5:12 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=49385
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات