گلونی

ارسال بیش از ۲هزار اثر به جایزه جهانی کتاب سال

احمدعلی حیدری، دبیر بیست و پنجمین دوره جایزه جهانی کتاب سال اظهار کرد: فراخوان بیست و پنجمین دوره جایزه جهانی کتاب سال در خرداد ماه سال جاری منتشر شد. بیش از ۲ هزار عنوان کتاب به این دوره از جایزه جهانی کتاب سال ارسال شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، دبیر بیست و پنجمین دوره جایزه جهانی کتاب سال با اشاره به نحوه گردآوری آثار گفت: ما این مجموعه آثار را با رجوع به کتابخانه های ملی کشورهای مختلف، نمایندگان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در این کشورها و  از طریق اعضای هیئت علمی دانشگاه‌‌‌ها و پژوهشگران آزاد به دست آورده‌ایم.

وی گفت: کتاب‌های ارسالی به بیست و پنجمین دوره جایزه جهانی کتاب سال در حوزه‌های مختلف فقه اسلامی، ادبیات فارسی، تاریخ دین، معماری و هنر، تاریخ و جغرافیا و جامعه‌شناسی،  فلسفه، علوم و فنون، گفت وگوهای اسلام و مسیحیت و مطالعات اسلامی هستند.

حیدری با بیان اینکه آثار ارسالی به جایزه جهانی کتاب سال به زبان‌های انگلیسی، فرانسه، عربی، چینی و آلمانی بودند، گفت: عمده این آثار از کشورهای آلمان، آمریکا، انگلستان، فرانسه، برخی از کشورهای عربی، چین، صربستان، روسیه، ایتالیا، آذربایجان، اسپانیا، ارمنستان و ترکیه  به این دوره از جایزه جهانی کتاب سال ارسال شده اند.

حیدری با بیان اینکه آثار ارسالی در حوزههای مطالعات اسلامی و ایرانی بررسی شد، گفت: پس از گزینش اولیه حدودا ۱۵۰اثر توسط  حدود ۶۰ داور داخلی و خارجی ارزیابی شد و در نهایت از این تعداد ۳۰ اثر به مرحله پایانی بیست و پنجمین دوره جایزه جهانی کتاب سال راه پیدا کردند.

دبیر بیست و پنجمین دوره جایزه جهانی کتاب سال عنوان کرد: در این دوره از جایزه جهانی کتاب سال ۱۰ اثر برگزیده انتخاب شده است.  اختتامیه این دوره از جایزه جهانی کتاب سال در بهمن‌ماه سال جاری برگزار می‌شود و از برگزیدگان تقدیر به عمل خواهد آمد.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل