حضور در فجر فرصتی مغتنم برای آشنایی با تئاتر روز دنیا است

شیدا خانزاده هنرمند با سابقه رشتی از ابتدای دهه نود به صورت حرفه ای تئاتر را دنبال کرده است و نمایش تر خشک تفکیک چهارمین نمایش خیابانی شیدا خانزاده است و در اجرای نمایش های صحنه ای هم حضور جدی داشته است . اشک شب نما ، آشویتس زنان ، دوبال قیچی از جمله نمایش های این هنرمند رشتی محسوب می شوند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، نمایش تر خشک تفکیک از ششمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان جوایز زیادی به دست آورده است. بهترین بازیگری زن، بهترین بازیگری مرد ،جایزه طرح و ایده ، جایزه بهترین کارگردانی از جمله این جوایز محسوب می شوند. این نمایش به نویسندگی حسن حامد و با کارگردانی شیدا خانزاده اثری اجتماعی است وساختاری فانتزی و کمیک دارد و در باره تاری مفرح و فاِبی درختی و داریوش موشه است که به خاطر مصرف بیش از حد مواد و آلوده کردن محیط زیست به کما رفته‌اند و میان زمین و آسمان گرفتار شده‌اند و امیر حامد، ارشد امیراسکندری و شیدا خانزاده بازیگرانی هستند که در این نمایش ۳۰ دقیقه‌ای به ایفای نقش می‌پردازند. با شیدا خانزاده در باره اجرای نمایش در جشنواره تئاتر فجر گفت وگویی انجام داده ایم.

چقدر تلاش کردید در اجرای نمایش تان نسبت به فرهنگ سازی زندگی در شهرها بپردازید؟

در محیط های امروز جوامع شهری متاسفانه با رشد فزایند و نگران کننده انواع آلودگی ها مواجه هستیم و ما شهروندان مقصر اصلی ایجاد آلودگی ها هستیم. اگر بتونیم یک سری از مسائل خیلی ساده را رعایت کنیم خیلی از این آلودگی ها ازبین می رود . یکی از این مسائل بسیار مهم تفکیک کردن زباله تر از خشک است و در نمایشم سعی کردم در فرهنگ سازی این مسئله به شهروندان اقدام کنم .

وضعیت استقبال از تئاتر خیابانی در شهر رشت به چه نحوی است؟

استقبال خوب و جذابی است و در مناسبت های مختلف کارناوال مختلف تئاتر خیابانی در شهر تئاتر اجرا می کردند و مردم استقبال دلگرم کننده ای دارند .

تا به حال چند بار در جشنواره تئاتر فجر حضور داشته اید؟

این اولین حضورم در جشنواره تئاتر فجر است .

حضور در جشنواره تئاتر فجر چه ویژگی هایی دارد؟

جشنواره تئاتر فجر یک جشنواره بین المللی است و آثار ارزشمندی از سراسر دنیا در جشنواره اجرا می شود و می تواند باعث آشنایی ما با تئاتر دنیا بشود و برای گروه های شهرستانی این یک فرصت بسیار مغتنی است . در ضمن گروه های شهرستانی می توانند با اجرای نمایششان در جشنواره تئاتر فجر قابلیت های کاریشان در مقایس گسترده ای نشان بدهند و بتوانند پیشرفت کنند . بهر حال جشنواره تئاتر فجر یک رخداد بزرگ فرهنگی است.

گفتنی است نمایش تر خشک تفکیک جمعه ششم بهمن ماه در محوطه تئاتر شهر اجرا می شود.

گفت وگو از احمد محمد اسماعیلی

پایان پیام

کد خبر : 75896 ساعت خبر : 11:39 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=75896
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات