پروژه رنگ‌آمیزی کاخ سبز سعدآباد آغاز شد

در ادامه طرح فوریت مرمت کاخ موزه‌های سعدآباد که به‌صورت جدی از دو ماه پیش بر اساس اولویت‌ها و تقویم زمان‌بندی ترسیم  شروع شده است، پروژه رنگ‌آمیزی دیوارهای داخلی کاخ سبز واقع در مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، به‌نقل از روابط‌عمومی مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد، تمام دیوار‌ها و سطوح داخلی کاخ سبز که فاقد گچ‌بری، لبشور و سایر هنرهای تزیینی هستند با نظارت دفتر فنی سعدآباد و با رعایت اصول ایمنی برای حفظ پارکت‌ها، گچ‌بری‌ها و سایر بخش‌های موزه، رنگ‌آمیزی می‌شوند.

پس از تعیین کد رنگ‌های بخش‌های مختلف توسط دستگاهی به عنوان اسکنر رنگ برای رنگ‌آمیزی کاخ با رنگ‌های اصیل آن، رنگ جوتن برای رنگ‌آمیزی تمام سطوح انتخاب شد.

رنگ جوتن رنگ اکرولیک برپایه آب است که قابل شستشو، ضد باکتریال، ضد آلرژی و بدون بو بوده و دوام خوبی دارد.

پیش از این، مرمت زیر بنایی و همه جانبه موزه ظروف سلطنتی و طبقه همکف موزه پوشاک سلطنتی و نیز بند کشی‌های نمای سنگ کاخ موزه ملت به طور کامل انجام شده و هم زمان با کاخ موزه سبز، پروژه مرمت و رنگ‌آمیزی موزه‌های آشپزخانه سلطنتی و نظامی نیز در دست انجام است.

کاخ شهوند، که اکنون «کاخ موزه سبز» نامیده می‌شود، متعلق به پهلوی اول بوده و بی‌گمان یکی از زیبا‌ترین کاخ‌های موجود در کشور است. زیربنای کاخ ۱۲۰۳ مترمربع است و زیر زمین آن در سال‌های ۱۳۵۲تا ۱۳۵۰ به دستور محمدرضا پهلوی برای پذیرایی از مهمانان خارجی به بخش اول افزوده شد.

در این کاخ انواع هنرهای ایرانی شامل آیینه‌کاری، گچ‌بری، حجاری، تذهیب، خاتم‌کاری و… به‌کار رفته است.

پایان پیام

کد خبر : 70879 ساعت خبر : 5:28 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=70879
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات