گرامیداشت هفته هوای پاک در شهرستان آبیک

گرامیداشت هفته هوای پاک در شهرستان آبیک

روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین خبر داد: گرامیداشت هفته هوای پاک در مدرسه جامی شهرستان آبیک با حضور فرماندار و مسوولان

به گزارش پایگاه خبری گلونی، محمد ایران‌نژاد سرپرست اداره حفاظت محیط زیست آبیک با تایید این خبر افزود: یکی از برنامه‌های هفته هوای پاک حضور مسوولان در مدرسه جامی شهرستان آبیک به مناسبت هفته هوای پاک بود.

وی گفت: دانش آموزان مدرسه جامی با حضور در سالن اجتماعات شهید حسنی با در دست داشتن پلاکارت و تراکت حاوی شعارهای هوای روز هوای پاک ضمن قرائت مقالات خود در خصوص اهمیت هوای پاک آثار هنری خود را نیز در محوطه مدرسه با استقرار چادر و با برگزاری نمایشگاه مرتبط با هوای پاک به معرض نمایش گذاشتند.

ایران‌نژاد در جمع مسوولان و دانش آموزان به اهمیت هوای پاک در حفظ و سلامتی شهروندان پرداخته و افزود : هوا به عنوان یکی از مهمترین عضو حیاتی است که عدم توجه به آن می‌تواند آثار زیانباری را برای سلامتی استانها بر جای گذارد.

محمد ایران‌نژاد یکی از مشکلات آلودگی هوا را ریزگردها بر شمرد و یادآور شد: چنانچه بهره برداری انسان از منابع طبیعی و خدادادی بصورت اصولی و کارشناسی نباشد و بهره برداری بی رویه از آن صورت گیرد تبعات آنها می‌تواند بصورت گردوغبار ظاهر و موجبات آلودگی محیط زیست را فراهم آورد.

محمد ایران‌نژاد در آخر گفت: از دانش آموزان می‌خواهیم به عنوان آینده‌سازان این مرزوبوم فرهنگ حفاظت از محیط زیست را در جامعه و در بین خانواده‌ها ترویج بدهند.

گرامیداشت هفته هوای پاک در شهرستان آبیک

گرامیداشت هفته هوای پاک
گرامیداشت هفته هوای پاک

آبیِک شهری در بخش مرکزی شهرستان آبیک استان قزوین ایران است.

آبیک شهری صنعتی و مهاجرنشین است و اقوام این شهر را می‌توان از فارس، آذری، تات، لر و گیلک نام برد.

از صنایع معروف آن کارخانه سیمان آبیک و کارخانه اکسیژن طاها است. عملیات اجرایی شهر صنعتی آبیک نیز در سال ۱۳۸۵ خورشیدی آغاز شده‌است.

محله‌های تازه‌ساز شهر آبیک عبارت‌اند از شهرک خرم، شهرک قدس، کوی فرهنگیان، محله اداره برق و محله سپاه، شهرک بعثت، کوی سازمانی آمادگاه اصلی و عمومی آبیک(مسکن مهر).

آبیک شهری است زلزله‌خیز که در مسیر توسعه آتی مترو کرج – تهران قرار دارد. بزرگ‌راه تهران به قزوین و خط راه‌آهن تهران به تبریز نیز از کنار آبیک می‌گذرد.

پایان پیام

کد خبر : 75569 ساعت خبر : 10:52 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=75569
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات