رشت، هوای تازه برای زندگی

رشت، هوای تازه برای زندگی

بازار سنتی این شهر و پیاده‌روی فرهنگی آن نشانی از همزیستی سنت و مدرنتیته است.

پایگاه خبری گلونی، مهدیسا صفری‌خواه: عید نوروز، فرصت خوبی برای گشت‌وگذار در بافت سنتی و مدرن شهرهایمان است. فرصت دوره‌کردن همه نوستالژی‌های بچگی و ساختن خاطره‌های جدید. فرصت نوروز را پاس بداریم و برای شهرمان یک تریبون آزاد باشیم.

بازار سنتی این شهر و پیاده‌روی فرهنگی آن نشانی از همزیستی سنت و مدرنتیته است

حال‌وهوای بهاری آن به کمک المان‌های شهری روزهای خاطره‌انگیزی را برایتان رقم می‌زند. به گیلان بهاری سفر کنید و برای دیدن جاذبه‌های هیجان‌انگیز آن خودتان را آماده کنید. شب‌های روشن این شهر شما را شیفته زندگی می‌کند، این خاصیت قدم زدن در بافت قدیمی شهر من است.

بازار سنتی این شهر و پیاده‌روی فرهنگی آن نشانی از همزیستی سنت و مدرنتیته است.

زندگی را در تاروپود کوچه‌های قدیمی و ساختمان‌های آن می‌بینید و به خودتان یادآوری می‌کنید که از فرصت کوتاه زندگی، ساده نگذرید. هوای تازه آن را نفس بکشید و زندگی روی مختصات بهار را در رشت خیال‌انگیز تجربه کنید.

رَشْت  یکی از کلان‌شهرهای ایران، مرکز استان گیلان در شمال ایران، و مرکزشهرستان است و مادرشهر استان گیلان و بخش‌هایی از استان‌های همجوار است.

این کلانشهر همچنین بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهر شمال ایران در بین سه استان حاشیهٔ دریای کاسپین و بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهر گیلک‌نشینجهان، بزرگترین سکونت گاه سواحل جنوبی دریای خزر محسوب می‌شود.

 این شهر سومین شهر گردشگر پذیر ایران است.

بر اساس سرشماری رسمی سال ۱۳۹۵، جمعیت شهر تعداد ۶۷۶٬۹۹۱ نفر است.

 جمعیت شناور ثابت روزانهٔ شهر رشت به‌عنوان مادرشهر استان گیلان بالغ بر ۱٬۰۰۰٬۰۰۰ نفر است. جمعیت این شهر در تعطیلات و ماه‌های گردگشری سال بالغ بر دومیلیون نفراست.

رشت فشرده‌ترین شهر ایران به لحاظ نسبت جمعیت به وسعت است و ازلحاظ نسبت جمعیت در روز و شب نیز رتبه نخست کشور را دارد.

پایان پیام

کد خبر : 87131 ساعت خبر : 12:54 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=87131
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات