گلونی

گل عزیز است غنیمت شمریدش صحبت

گل عزیز است غنیمت شمریدش صحبت

پایگاه خبری گلونی، سمیه باقری حسن‌کیاده: زمانی نه چندان دور که هنوز در پیچ و تاب ساختمان‌ها و آهن و دود شهر گم نشده بودیم، هر خانه‌ای حیاطی داشت و هر حیاطی حوضی و هر حوضی دورچین سنگی و روی هر دورچینی چند گلدان شمعدانی که بهار به بهار گل می‌داد، قرمزِ قرمز.

باغچه کوچکی داشتیم و لاله می‌کاشتیم، یکی آفتابگردان کنجی می‌نشاندیم و گل‌های ریز ریز زرد و سفید را هر روز می‌شمردیم مبادا دستی شاخه‌ای گل از سر باغچه‌مان کم کرده باشد.

بهار آمده است و گل‌های سرزمینمان جلوه‌گری از سر گرفته‌اند.

گل عزیز است غنیمت شمریدش صحبت

گل عزیز است غنیمت شمریدش صحبت

سر به زیر‌ترین گل لاله دنیا هم در دامنه زاگرس، هم در گلستان کوه در منطقه خوانسار استان اصفهان، هم در مناطق ییلاقی سر رود و دامنه‌های دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد و هم در دامنه کوه‌های استان چهارمحال و بختیاری و هم در لرستان و ایلام و خوزستان روییده‌اند و چشم به راهند تا پذیرای نگاه مهربان مردمان این دیار باشند.

درختان سیب گلدشت شهر بروجرد در فصل بهار باران شکوفه بر سر مهمانان طبیعت گرد لرستان می‌ریزند.

 

دشت شقایق‌های کالپوش، که در شمال شهرستان میامی سمنان واقع شده، هر ساله از اواسط اردبیهشت ماه تا خرداد ماه، با آغوشی مملو از گل‌های شقایق سرخ آنقدر عشق به جانتان می‌بخشد که تا زنده‌اید از یاد نخواهید برد.

 


و دشت پر گل شقایق‌ در دامنه دیو سپید پای در بند البرز، واقع در جاده پلور_رینه، برای طبیعت‌گردان نقطه تلاقی عشق و اسطوره، آفتاب و آفرینش، و عظمت و زیبایی آفریده‌های خداوند زیبایی‌ها است.

 

تا بهار است و گل‌ها و شکوفه‌های بهاری از باغ و دشت‌ها قصد سفر نکرده‌اند، مهمان مهربان سفره زیبایی بی‌دریغ و چشم‌نوازشان باشیم.


پایان پیام

خروج از نسخه موبایل