نبرد تن به تن با درخت

پایگاه خبری گلونی، بیتا اسماعیلی: خیلی از ما عادت کرده‌ایم اگر کسی به ما بگوید: «در این مکان سیگار نکشید» حتی اگر سیگاری نباشیم سریع باید  همان لحظه فندک را دربیاوریم  و یک نخ روشن کنیم. حالا فرقی نمی‌کند وسط  پمپ بنزین باشیم یا در لحظه مرگ!

برای مثال در یک خیابان تابلو دور زدن ممنوع را می‌بینیم حتی اگر در حال شستن ماشین در جلوی منزلمان باشیم  یک دفعه از حالت عادی خارج می‌شویم و سریع سوویچ ماشین را برمی‌داریم اول یک دورافتخار  زیر تابلوی ورود ممنوع می‌زنیم و بعد با خیال راحت به خانه برمی‌گردیم.

با همین فلسفه کافیست یک روز را به نام طبیعت نام گذاری کنیم طوری کمر همت را می‌بندیم که تا صد سال آینده هیچ نهالی در طبیعت رشد نکند.

برای بسیاری  از ما  باید از افعال معکوس استفاده شود. برای مثال می‌توانیم تابلو‌هایی در شهر نصب کنیم با این عنوان‌  «در این خیابان تک چرخ آزاد است»، «در این محل آشغال بریزید عزیزان» یا «هر جا عشقته سیگار بکش »

هجوم مردم به درختان

یک عده‌ای از هم‌وطنان به محض دیدن تابلو عکس آن را انجام می‌دهند و از فردای آن روز شاهد هستیم که  نه کسی در خیابان تک چرخ می‌زند، نه آشغال می‌ریزد، نه سیگار می‌کشد.

برای سیزده فرودین ماه که روز طبیعت  نام دارد. یک عده کُل انرژی یک سالشان را جمع می‌کنند و با داس و تبر به محض دیدن جنگل به سمت تنه درخت هجوم می‌برند و طوری حمله می‌کنند که انگار قرار است درخت بیچاره فرار کند.

نبرد تن به تن بادرخت

این دسته از دوستان جنگجو بیشتر برای نبرد‌های تن به تن با درخت خودشان را آماده کرده‌اند تا لذت بردن از طبیعت.

هرسال رسانه‌های جمعی تبلیغات زیادی می‌کنند تا این گروه پارتیزانی را طوری هدایت کنند که کمترین آسیب را به طبیعت بی جان بزنند.

ولی هر سال عکس این ماجرا اتفاق می‌افتد. طوری که امسال من خودم شاهد بودم یک عده با تیپ زرهی و کلاه سبز به سمت نقطه‌های پُر درخت می‌رفتند و پس از پاکسازی آن منطقه از درخت سریع محل را ترک کرده و به نقطه دیگری از طبیعت اعزام می‌شدند .

اگر سعی کنید این افراد تخریب‌چی  را در سیزده بدر توجیه کنید که  به جای قطع درخت  می‌توانند از سایه‌اش لذت ببرند ممکن است ساعت‌ها شما را تماشا کنند و متوجه منظورتان نشوند.

پایان پیام

کد خبر : 87915 ساعت خبر : 3:37 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=87915
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات