هیچ وقت به خاطر صداگذاری‌ها به گوش‌هایتان اعتماد نکنید

پایگاه خبری گلونی، معین بادپا: آدمیزاد نباید به گوش‌های خودش اعتماد کند. یعنی ممکن است امروز چیزی را بشنوید اما بعداً متوجه شوید گوشتان اشتباه شنیده است یک صداگذاری ساده اتفاق افتاده باشد. البته صداگذاری فقط در موسیقی و برنامه‌های سرگرمی نیست.

گاهی اوقات ممکن است هنگام پخش زنده هم اتفاق بیفتد. یعنی یک فردی با طرح پیچیده و خارق‌العاده‌ای روی موج رادیو هم صداگذاری کند و حرف‌هایی بزند که هم خودتان حیرت کنید و هم کناریتان. حتی شاید دستتان را تا آرنج در دهانتان فرو ببرید. اگر در آینده صداگذاری‌های زیر را شنیدید تعجب نکنید. یادتان هم باشد که همچون ژول ورن، پیش بینی آن‌ها توسط من انجام شد. حتی اگر در زمان وقوع آن‌ها زنده نباشم.

همه صداگذاری است

» وعده‌ای از نماینده مجلس، رئیس جمهور یا حتی اعضای شورا بشنوید که بعداً مشخص می‌شود صداگذاری بوده و اتفاقاً وعده‌ای خلاف آنچه شنیده‌اید از زبان فرد بیرون آمده.

» ممکن است بعداً متوجه شوید صدای یک خواننده صداگذاری بوده است و بعدها در کنسرت یک خواننده پاپ دل ای دل متوجه این موضوع شوید.

» با توجه به اینکه هرگونه تغییر واژگان و حتی فیلمنامه در آثار دوبله شده مشاهده نمی‌شود، شاید در آینده شاهد چنین اتفاقی باشیم و با صداگذاری اصل داستان هم تغییر کند.

» شاید روزی متوجه شوید تمام مناظره‌های تلویزیونی و گفتگوها صداگذاری شده است. و در اصل اصلاح طلبان، اصولگرا هستند و اصولگرایان، اصلاح طلب. در واقع آنچه تا الان می‌شنیدید جز صداگذرای چیزی نبوده است.

» بسیاری از آنچه در برنامه‌های تلویزیونی مثل حالا غروب شنیدید، محصول صداگذاری بوده و هیچگونه اشتباهی صورت نگرفته است. به خصوص که صدای این برنامه همیشه در حال قطع شدن است و این شائبه را تقویت می‌کند.

» در تماس‌های تلفنی خود، صدای دوستانتان را با دشمنان و صدای دشمنانتان را با دشمنان دیگرتان جابه‌جا می‌شنوید. امیدوارم قبل از آنکه کار دست خودتان بدهید متوجه این موضوع شوید.

» ممکن است در ترجمه یک اجلاس هم متوجه صداگذاری شوید. نام کشورها را اشتباه بشنوید یا هر موضوع دیگری را پس و پیش بشنوید.

» احتمال دارد بعداً متوجه شوید که هیچ کدام از این اعدادی که شنیدید واقعیت نداشته و فقط به خاطر صداگذاری بوده است. اعداد بی اهمیتی مثل بیکاری، تورم، رشد، و ….

خودتان هم میتوانید به این فهرست اضافه کنید. پس یادتان باشد هیچ وقت به گوش‌هایتان اعتماد نکنید.

پایان پیام

کد خبر : 89377 ساعت خبر : 0:04 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=89377
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات