تکلیف‌ زن‌ها با برابری باید روشن بشود

من فکر می‌کنم زنان سنتی برای جامعه به مراتب مفیدتر از این مثلا فمنیست‌‌های متناقض منفعت طلب هستند. یک جایی باید بدون هیچ اما و اگری تکلیف‌مان را با واژه برابری مشخص کنیم.»

پایگاه خبری گلونی، بیتا اسماعیلی: «زنیکه سبیلو، عقده‌ای ترشیده همین کارا  رو کرده که هیشکی نمیگیردتش» جملاتی از این دست که روزانه در میان جامعه شنیده می‌شود نشان دهنده باور برخی از ما درباره زنان است که  ملاک زن بودنمان را با قیافه و شوهر کردنمان سنجیده می‌شود.

مثلا کافیست به یک آرایشگاه بروی و بگویی موهایم را کوتاه کن زن آرایشگر اول می‌گوید: «ممکن است شوهر کنی و شوهرت موی کوتاه دوست نداشته باشد.» وقتی صحبت از فمینست در کشور می‌شود اولین کسانی که مخالف جدی آن هستند زنان هستند. زیرا  اول باید همجنس خود را توجیه کنی که میتواند عکس پروفایل خود را بدون اجازه همسرش عوض کند.

فیلم‌های بسیاری ساخته می‌شود تا مثلا از جنبش زنان حمایت کند ولی تنها کاری که انجام می‌دهد ضربه زدن به زنان است. زیرا معمولا نشان داده می‌شود که شرط اول این است که  باید ضد مرد باشی و مردان را موجودات تک سلولی به شمار بیاوری تا مشخص شود که حامی حقوق زنان هستی.

فمنیست در ایران

فمنیست در ایران یعنی زنی تصمیم می‌گیرد تنهایی به کیش سفر کند ولی شوهرش باید حتما او را تا فرودگاه را برساند و خرج سفرش را بدهد. وقتی صحبت از برابری می‌شود یعنی بپذیریم که زن‌ها با مردها تفاوت دارند ولی با هم برابرند.

ما زن‌ها معمولا به حقوق خود واقف نیستیم و نمی‌دانیم اصلا برابری یعنی چه؟ بنابراین شاهد هستیم که دختران تحصیل کرده و شاغل زیادی ادعای برابری می‌کنند ولی زمانی که ازدواج می‌کنند معتقدند که باید خرجشان را شوهرشان را بدهد و خودشان حقوق‌شان را جمع کنند تا نشان دهندکه مستقل هستند.

اگر منتظر تغییری در جامعه هستیم باید از خود ما زنان آغاز شود. خیلی از ما زن‌ها زمانی که به نفعمان باشد از جنستیمان استفاده می‌کنیم و در باقی مواقع فمنیست و معترض به حساب می‌آییم و از قوانین مرد سالارانه در جامعه گله می‌کنیم.

درست است که حقوق اولیه‌ای از زنان گرفته شده ولی کدام یک از ما زن‌ها  به جای اینکه در مقابل همجنسان خود قراربگیریم سعی کردیم د ر کنار همدیگر باشیم تا این حقوق را به خودمان برگردانیم. کافیست به همسرت بگویی که من این حقوق را می‌خواهم اولین کسی که موضع می‌گیرد مادر خودت است که اعتقاد دارد همسرت را با این حرف های بی پایه ناراحت نکن.

ممنوع

ما زن‌ها باید به هم بادآور می‌شود که اولین قدم برای رسیدن به برابری این است که در کنار یکدیگر باشیم.

«یک روز ما زن‌ها باید با خودمان روبرو شویم یک جایی باید ما فکر کنیم بالاخره می‌خواهیم یک زن مدرن مستقل باشیم یا سنتی؟ اگر می‌خواهیم مستقل باشیم برای خرید رفتن هم نباید لزوما تاکید می‌کنم لزوما مرد را دنبال خودمان بکشانیم تا مرد بد عادت نشود و بفهمد زن داری خرج دارد و زن بی خرج بی‌ارج است. یا حتی نباید ذوق کنیم که شوهرمان غیرتی است و اگر ادعا کرد که کار خانه و بچه‌داری وظیفه زن نیست و زن وشوهر باید کنار هم کار خانه و بچه‌داری کنند باید حواسش باشد کار بیرون هم فقط وظیفه مردنیست و مرد عابر بانک نیست.

من فکر می‌کنم زنان سنتی برای جامعه به مراتب مفیدتر از این مثلا فمنیست‌‌های متناقض منفعت طلب هستند. یک جایی باید بدون هیچ اما و اگری تکلیف‌مان را با واژه برابری مشخص کنیم.»

پایان پیام

کد خبر : 89598 ساعت خبر : 2:39 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=89598
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات