خانواده‌های ایرانی روسیه را فتح کردند

اگر یک خارجی گزارش‌های آن‌ها را ببیند اولین سؤالی که برایش پیش می‌آید این است: ایرانی ها چطور هشتاد میلیون نفر شده‌اند؟

پایگاه خبری گلونی، مهرداد حسین‌زاده: این روزها توی میدان سرخ مسکو اگر بگویید: «داداش» هم‌زمان حداقل ۳۷ نفر می‌گویند: «بله» ۵۹ نفر می‌گویند: «ها»، ۴۲ نفر می‌گویند: «امر» و بعضی‌ها هم: «جونم» البته توصیه ما به شما این است که با این گروه آخر فاصله قانونی را رعایت کنید.

یعنی ایرانی‌ها جوری به روسیه سفرکرده‌اند که نادر این‌طوری به هند لشکرکشی نکرده بود.

ولی خب این اصلاً چیز بدی نیست و خیلی هم خوب است. چون درصد زیادی از ایرانی‌هایی که برای جام‌جهانی به روسیه رفته‌اند را بانوان تشکیل می‌دهند؛ و رفته‌اند تا تیم کشورشان را حمایت کنند، بدون اینکه منقلب شوند.

البته باید به بعضی عزیزان دست‌اندرکار با گرایش طراحی و گرافیک متذکر شوم که در کشور عزیز و پهناورمان ایران دو جنس از آدم‌ها وجود دارد: مذکر و مؤنث؛ که جنس مذکر یعنی مرد و جنس مؤنث یعنی زن.

زن‌ها به همان اندازه که مردها کار می‌کنند، کار می‌کنند. به همان اندازه قلبشان برای وطنشان می‌تپد و به همان اندازه از برد‌ها خوشحال و از باخت‌ها غمگین می‌شوند.

در ضمن برخلاف تصور بعضی‌ها، خیلی از زن‌ها و دختران به فوتبال علاقه دارند و به مسائل فوتبالی مسلط‌ هستند و با شور و هیجان مسابقات را دنبال می‌کنند. پس حضورشان نه‌تنها تعجب‌آور نیست بلکه خیلی معمولی است.

نکته خوشحال‌کننده دیگر در مورد مسافران ایرانی جام جهانی، این است که خیلی‌ها خانوادگی به روسیه رفته‌اند.

تصور کنید زن و شوهر در ورزشگاه کنار هم می‌نشینند و بازی را تماشا می‌کنند، شعار می‌دهند و تیم را تشویق می‌کنند. امکانی که در داخل کشور از آن محروم هستند و مسئولان معتقدند هنوز زیرساخت‌ها برای این کار فراهم نیست. ای‌کاش زیرساخت هم وارداتی بود تا این مسئله هم حل می‌شد.

در آخر باید درباره نقش رسانه‌ها صحبت کنیم. آن‌ها طوری از ایرانیان حاضر در روسیه گزارش تهیه می‌کنند انگار نژاد آریایی فقط مرد است؛ و اگر یک خارجی گزارش‌های آن‌ها را ببیند اولین سؤالی که برایش پیش می‌آید این است: این‌ها چطور هشتاد میلیون نفر شده‌اند؟

پایان پیام

کد خبر : 94473 ساعت خبر : 6:49 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=94473
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات